O Store Orakel...
Jeg har handlet meg LED-blinkers til Hypern, skal sitte foran siden speilene også er byttet ut:
http://www.desmorados.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=333_267_270&products_id=2046
og vi har kjøpt kabler "med riktig motstand":
http://www.desmorados.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=333_267_600&products_id=2340
Men driiiten virker ikke! [:'(]
Nå har jeg koblet sammen motstander og blinkers med et par sukkerbiter (testmontasje) og testet på alle 4 kontaktene på sykkern, med variabelt(!) resultat. Når jeg setter i kun en stk: På den ene siden bak funker det ok, på resten blinker det nesten ikke i det hele tatt. Når jeg setter i to stk på samme side (som det vel skal være): Blinker nesten ikke.
Leste at å bytte blinkersrelé er en mer elegant løsning enn motstander. Noen her med erfaring? Burtema ble nevnt, men jeg fant ikke noe der i farten. Passer det på Ducati Hypermotard?
Er det forresten mulig å få til LED foran og glødepære bak samtidig, eller må jeg bytte bak også?
Jeg kjøpte relè hos Ulf Øverbye på Jessheim. Der fulgte det med kabler og overgang. Tror det passer rett inn i holderen på Ducati. Dette første ble brukt på min sønns NSR, og jeg har bestilt et til min 748. Kan benytte mix av gløde/ led.
Virker.
Inge.
Pris: 215,-
Ingen egenerfaring, men er ikke blinkers- og motstandsettet laget for å montere 4 stk? I så fall blir det kanskje feil å bruke disse motstandene på bare to blinkers, i kombinasjon med vanlig pære bak. (Prøver bare å tenke høyt) Forsøke uten motstander? Jeg har hørt om tilfeller der motstander ikke trengs når man bare bytter til to stk LEDs.
Strada Capitano
Hvis du bruker mix av gløde/ led med vanlig relè, blinker det med høy frekvens. Som om ei pære er gåen.
De elektronisk styrte releene, styres på tidsintervall uavhengig av belastning. De gir defor samme frekvens enten det er glødepører eller led, eller en mix av disse.
Synes ikke det var så avskrekkende pris heller.
Feccolia: Jeg kjøpte relè hos Ulf Øverbye på Jessheim. Der fulgte det med kabler og overgang. Tror det passer rett inn i holderen på Ducati. Dette første ble brukt på min sønns NSR, og jeg har bestilt et til min 748. Kan benytte mix av gløde/ led. Virker. Inge. Pris: 215,-
Nydelig og en halv! Jessheim er rett oppi her, perfekt!
Har prøvd de uten motstand, da blinker de så raskt & svakt at det nesten ikke synes.
Du får rapportere resultatet når du har gjort forsøket....
Jeg har montert mitt i ettermiddag. Og gjorde et par tester. Fungerer med alt fra 1x led lys til 2x 21W glødepærer. Eller mix. Samme blinkefrekvens.
Det jeg imidlertid måtte gjøre, var å bytte om + og - ledningene i relèholderen. Ellers virker det ikke.
Disse er blå og svart på min 748.