Hei,
i dag punkterte jeg på min 1 mnd gamle streetfighter. Plutselig var dekket helt toimt. Jeg har kjørt ca 4300 og det er mye spor igjen i dekket. Jeg kunne se punkteringen (det var et lite hull i dekket, men ikke tegn til hva som forårsaket det).
Jeg har fylt på en boks med sånn tetningsskum. Kjørt 20 min og etterfylt med luft to ganger. Det virker nå som om dekket ikke lekker mer.
Hvor lenge kan jeg kjøre med skum i dekket? Kan jeg gjøre det resten av sesongen? En uke til jeg får bestilt nye på nettet eller må jeg bytte det så snart som mulig?
PS! Dekket er det originale som kommer med SF. Diablo Corsa III eller hva det heter.
Har noen noe tips om hvilke dekk jeg bør kjøpe nå? Jeg trenger et dekk som holder godt, men samtidg blir det mye bykjøring på meg så jeg kan ikke ha et dekk som er så mykt i midten at det fort blir kantete.
DEt er vel forresten ingen her på forumet som tar inn dekk/eller har et sånt dekk ekstra liggende?
mvh, mikkel
Skummet kan holde i lang tid, så du kan jo bestille ett nytt dekk og skifte hvis du ikke liker å leve med usikkeheten, eller kjøre med skummet og det går nok greit ut sesongen eller kansje til og med ut levetiden på dekket ditt....
Hei.
Skum holder ikke i lengden! når det tar slutt,skjer det ganske kjapt.
Kjøp deg et reperasjons/lappesett hos Løvaas,så får du lappa det på samme måten de gjør det hos
dekkverkstedet. En hendig liten bag med allt du trenger som også vil passe i verktøyrommet på sykkelen din.
Bagen inneholder også luft nok til 2 dekk,hvis du skulle punktere langs veien.
Mvh:Jonn.