Norsk Ducatiforening Desmodromene

Bott og NM

rated by 0 users
This post has 10 Replies | 2 Followers

Top 25 Contributor
Posts 291
Medlem# 966

Corse medlem
ducTor Posted: 06-06-2010 17:47

Gratulerer til Thomas,   8 plass på begge løpene!  Og Dag Ranke med 11 og 12 plass. Ser ikke Robin sitt navn på noen av resultatlistene?

http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=544597

Og Plassen Brødrene leverer varene som vanlig    :-), Andre og sjetteplass i race1, og Ole Bjørn tok også andreplassen i race2,

http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=544545

Tor #69

I år kommer dokker tel å plages mye med mæ...  Big Smile

Top 10 Contributor
Posts 1 664
Medlem# 234

Corse medlem

Er det Robin Wilskog du mener? Han tok 2 ganger andreplass i Nasjonal på Rudskogen i helgen. På en erren Hmm

Top 25 Contributor
Posts 586
Medlem# 748

Corse medlem

Takk for det TorBig Smile

Det var også denne gangen fantastisk morro å kjøre løp der feltet domineres av Ducati og hvor førere på alle nivå kjører samtidig. Dette kan varmt anbefales alle som har lisens og bitte litt banetid.

Egentlig er jeg ganske fornøyd med 8. plassene; Det var første gang jeg var på Falkenberg og jeg hadde nettopp få sykkelen tilbake fra demper- og gaffelservice. Treningen på fredag gikk med til å stille inn sykkelen slik at jeg fikk tillitt til den og slik at bakdekket ikke ble revet istykker på et pass.

De siste fininstillingene ble gjort før første race på lørdag og jeg fikk skikkelig tenning i løpet. Tillitten til sykkelen var der og jeg kjørte det jeg maktet. Det ble altså en 8. plass totalt fra 15. posisjon på startplata. Blandt grønnskollingene ble det faktisk champagneregn, pallplass og pokal i laveste valør for min del. En liten trøst er det at 1. og 2. plassene i rookieklassen har kjørt race på banen tidligere.

Race 2 ble på mange måter en blåkopi, men jeg var veldig sliten før start. Det krever sin mann å kjøre 2 fulle race samme dagTongue Tied Jeg orket rett og slett ikke å gasse tidlig nok, og bremse sent nok til å forsvare 3. plassen i rookieklassen. Eller, det vil si jeg trodde jeg hadde klart det. Jeg visste at jeg lå på 5. plass da det var 2 runder igjen. Og jeg så begge to foran meg på langsletta. Jeg sa til meg selv at: "***, det er min 3. plass" og bremset meg forbi begge to før jeg gasset det jeg maktet de to siste rundene. Det viste seg at jeg hadde rykket opp bare en plass og varvet en backmarker. Ingen pallplass denne gangen altså.

Dag og jeg delte camp og hadde en kjempehelg sammen, selv om han ikke var helt fornøyd med egen innsats.

Robin skulle etter planen være med, men han hadde tekniske problemer og kjørte heller NM med *skrudegihel*.

BoTT er veldig morro, inklunderende uansett nivå og ikke minst utrolig sosialt. Bli med da vel!

Top 10 Contributor
Posts 770
Medlem# 648

Corse medlem

En teaser av et innlegg. At det er plass i BOTT til alle nivå gjør det fristende å prøve, -for å ha prøvd.
...så får jeg se, når jeg blir mer kjent med ny sykkel, om jeg får ut alle fingre og armer.

Man trenger ikke ordne internasjonal lisens, norsk lisens holder?

-- Odd - NDfD #648

Top 25 Contributor
Posts 586
Medlem# 748

Corse medlem

Kult, da blir du med daWink Det er tilstrekkelig med norsk lisens ja.

Top 10 Contributor
Posts 1 197
Medlem# 476

Fett bilde av deg som er lagt ut her, flott sykkel og fin stil.

Siggy1 

Top 25 Contributor
Posts 586
Medlem# 748

Corse medlem

Takk Siggy1, men desverre hjelper det meg ikke til å klatre helt øverst på pallenTongue Tied Eller, kanskje det går ennå litt raskere med mer polish?Wink

Ja, det er suverene bilder René har tatt!

Top 10 Contributor
Posts 1 197
Medlem# 476

Don tomaso:

Takk Siggy1, men desverre hjelper det meg ikke til å klatre helt øverst på pallenTongue Tied Eller, kanskje det går ennå litt raskere med mer polish?Wink

Ja, det er suverene bilder René har tatt!

No veit eg ikkje kor masse du har køyrt løp før, men øvelse gjør mester, har jo sett deg med 748R´n og det gjekk unna, så med 1098 og meir trening vil eg tru du kan komme deg der du ønskerYes

Siggy1 

Top 25 Contributor
Posts 586
Medlem# 748

Corse medlem

Vel, om jeg husker rett var det et løp i 2003. Dette var på slutten av sesongen hvor jeg nettopp hadde blitt frisk nok til å kjøre etter skadene jeg pådro meg på debutantkurset i april. Egentlig var det ikke spessielt morro å kjøre med rookies som hadde trent hele sommeren og høsten, mens jeg stilte til start med en ganske stygg krasj i humkommelsen og ingen trening overhodet. Det gikk skikkelig ræva. Jeg tror det ble 4. sist og 1.03 som bestetid på Våler.

Påfølgende sesong hadde jeg mistet gnisten, men stilte til race både på ACR og Karlskoga uten at de gikk særlig bra.

2004-2006 kjørte jeg ikke motorsykkel. Og fra 2006 og frem til i dag har jeg stort sett kjørt på ulike banedager og kost meg med det, men plutselig ble det tenning på konkurransefronten igjen, etter at jeg kjøpte 1098 i fjor høst. Abisjonene er ikke veldig høye, men å stå øverst på rookie-pallen i løpet av sesongen frister veldig.... Vi får se hva det blir til. Neste løp på Karlskoga skal jeg i allefall forbredre meg til. De øvrige løpene tar jeg som det kommer.

Top 10 Contributor
Posts 1 197
Medlem# 476

Lykke til iallefallCool

Siggy1 

Top 25 Contributor
Posts 586
Medlem# 748

Corse medlem

Takk, takkBig Smile

Page 1 of 1 (11 items) | RSS