Mer om glatte fot-pinner.
Jeg fikk i dag levert disse.
http://cgi.ebay.co.uk/Ducati-916-1098-rearset-rearsets-footpeg-footpegs-/200398860744?cmd=ViewItem&pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2ea8b3f1c8#ht_720wt_939
De er montert, meget bra passform, ser ut til å funke bra. Var rask og pålitelig levring.
Kristiansander med 996SPS og 1098 Bane
Hvordan er lengden på disse? Jeg skulle hatt noen for passasjer som var LITT lengre enn de originale.
900SSie -> 999
De er nok litt kortere en de orginale. Noe som vel jeg liker. 8 cm fra boltens senter, til enden av serateringen(mønsteret). ca 5 mm kortere en den orginale. Men siden den har en jevnere flate, ikke kule på enden, så vil den nok oppleves som minst like lang/stødig som den gamle.
Hm, det er muligens kortere enn mine også, selv om SS-en vel har litt spinklere originale fotpinner enn ST.
Pinnene er montert på en 1098. Som har samme orginal-pinner som 748/998. Usikker på hva som står på SSen.
Det er uansett neppe kortere enn på verken 1098, 748 eller 998.
Sklir også av fotpinnen (med høyre fot), skikkelig ubehagelig....... Må finne grunnen før jeg tryner
Kjør vakkert
Donna Mai-Brith #848
Det kan være at det er en fysisk grunn til at mange med 848, 1098 og 1198 kjøper andre fotpinner og ikke bare fordi vi er show-offs :-)
Jeg hadde samme problemet når jeg kjøpte min 1098, og sendte bestilling på andre fotpinner samme kveld....
Billig er det kanskje ikke, men mye billigere enn å falle av.
-Didrik-
Strada-General og Styremedlem i Norsk Ducatiforening Desmodromene
Jeg har ikke merket noe problem med at de er glatte på SS-en, utrolig nok. Men jeg vil ha nye fordi jeg vil ha justerbare, og da er det jo greit å sørge for at de _ikke_ er glatte i samme slengen.
Men jeg skulle hatt litt _lengre_ fotpinner til passasjer, da de originale gir litt liten støtte for ihvertfall noen støvler.