Norsk Ducatiforening Desmodromene

Kjøper tank til Mille S2

rated by 0 users
This post has 8 Replies | 0 Followers

Top 50 Contributor
Posts 129
Medlem# 962

Anders Posted: 04-22-2010 22:09

Etter en litt uheldig episode (inkl ufrivillig avstigning) i ettermiddag ble plutselig min gamle Mille S2 ikke helt kjørbar. Den fikk et hull i tanken, men det lar seg jo lett lappe, tenkte jeg. Jeg fikk hjelp av en kamerat til å kjøre den hjem på henger. For å unngå at all bensin ble sølt utover, tok jeg av tanken og la den på bakken. Så kom min kamerat med bil og henger og kjørte over den...

Jeg trenger altså en ny tank.

Det kan være en originaltank, en alu replika, Imola eller NCR tank.

Og jeg som hadde tenkt å kjøre Ducati i sommer! (jeg begynte før helga og sluttet i dag).

Kanskje jeg kan trenge noen andre deler også, så hvis noen har noe liggende, ta kontakt.

Anders (med skilt på Ducatien i ei uke).

-- Anders Mille S2, Bimota bb1 mm

Top 25 Contributor
Posts 508
Medlem# 554

Hei Anders

Håper det gikk bra med deg(?).

Trist med tanken, men jeg kan desverre ikke hjelpe med den, lykke til!

-Didrik-

Strada-General og Styremedlem i Norsk Ducatiforening Desmodromene

Top 50 Contributor
Posts 129
Medlem# 962

Jo takk. Med meg gikk det rimelig bra. Et lite skrubbsår på kneet er dagens fangst. I morra har jeg vel noen blåmerker. Ellers er alt vel.

Top 10 Contributor
Posts 1 406
Medlem# 568

Corse medlem

Anders:

Etter en litt uheldig episode (inkl ufrivillig avstigning) i ettermiddag ble plutselig min gamle Mille S2 ikke helt kjørbar. Den fikk et hull i tanken, men det lar seg jo lett lappe, tenkte jeg. Jeg fikk hjelp av en kamerat til å kjøre den hjem på henger. For å unngå at all bensin ble sølt utover, tok jeg av tanken og la den på bakken. Så kom min kamerat med bil og henger og kjørte over den...

Jeg trenger altså en ny tank.

Det kan være en originaltank, en alu replika, Imola eller NCR tank.

Og jeg som hadde tenkt å kjøre Ducati i sommer! (jeg begynte før helga og sluttet i dag).

Kanskje jeg kan trenge noen andre deler også, så hvis noen har noe liggende, ta kontakt.

Anders (med skilt på Ducatien i ei uke).

Uffda...

Siden du trykkerpå tastaturet, så antar jeg det står bra til.  Et kjapt søk på verdensveven ga meg dette utgangspunktet:

http://www.ducatimeccanica.com/#parts (hvor vel du en gang har lagt ut bilde av din ?)

http://www.mdinaitalia.co.uk/used-parts.html

http://www.beveldrive.com/pages/used_parts.htm

Du må vel påregne noen timer bak tastaturet, er jeg redd.

Den lar seg ikke redde, sveise igjen åpningene og forsøke å blåse den opp med vann ?

Hva med han tysker'n, Dinze ett-eller-annet ?

Dette er vel ikke det en finner mest av på ebay er jeg redd...

Regards, PerJ (gate:  '94 916 S, bane: '08 1098, pending: '08 1098 S)

Top 50 Contributor
Posts 129
Medlem# 962

[

pertj:

Uffda...

Siden du trykkerpå tastaturet, så antar jeg det står bra til.  Et kjapt søk på verdensveven ga meg dette utgangspunktet:

http://www.ducatimeccanica.com/#parts (hvor vel du en gang har lagt ut bilde av din ?)

http://www.mdinaitalia.co.uk/used-parts.html

http://www.beveldrive.com/pages/used_parts.htm

Du må vel påregne noen timer bak tastaturet, er jeg redd.

Den lar seg ikke redde, sveise igjen åpningene og forsøke å blåse den opp med vann ?

Hva med han tysker'n, Dinze ett-eller-annet ?

Dette er vel ikke det en finner mest av på ebay er jeg redd...

Jo takk. Det er bra med meg.

jeg har allerede send forespørsel til 3 ulike i Australia, pluss Mdina Italia.

Beveldrive.com ser lovende ut, med en slik tank på et av bildene. Riktignok uten pris.

Stein-Dinse, mener du? Det flere i Tyskland, Kämna er en annen. Ja, det blir noen timer bak tastaturet, det er ikke så mange av disse i butikken på hjørnet...

Mange skaffer handbankede alu-tanker med prislapper i skyene og leveringstid til høsten. Det jeg vil ha, skal være billig og levert neste uke Stick out tongue

Glassfiber er en annen mulighet. Gamle, gode(?) 750SS ble jo levert med glassfibertank med klar stripe og flue i lakken. Derfor er det en viss stemning for slike tanker (typisk i Imola eller NCR fasong) i gammel-duc-kretser. Sjøl er jeg litt skeptisk, men hvis jeg fyller den med skum så eksploderer kanskje ikke både jeg og sykkelen i et flammehav neste gang vi går i bakken. Er det noen som har erfaring med glassfibertanker?

Den gamle kan la seg redde. God ide! Jeg avskrev den ved første øyekast, men det er ingen veldig skarpe bretter. Det jeg er mest skeptisk til er at den er klemt sammen i bunnplata, slik at festene ikke passer i ramma og at ene krana ikke akkurat står i lodd lenger. Jeg ser for meg at det kan bli litt vanskelig å rette uten å skjære den fra hverandre. Men det kan jeg selvsagt gjøre, jeg har både vinkelsliper og sveiseapparat. Hvis jeg skjærer ut bunnplata, tror jeg ar rettejobben egentlig blir ganske grei. Jeg kan jo la være å skjære/sveise på steder som synes.

Takk for oppmuntring og gode råd.

Top 10 Contributor
Posts 1 406
Medlem# 568

Corse medlem

Anders:

Glassfiber er en annen mulighet. Gamle, gode(?) 750SS ble jo levert med glassfibertank med klar stripe og flue i lakken. Derfor er det en viss stemning for slike tanker (typisk i Imola eller NCR fasong) i gammel-duc-kretser. Sjøl er jeg litt skeptisk, men hvis jeg fyller den med skum så eksploderer kanskje ikke både jeg og sykkelen i et flammehav neste gang vi går i bakken. Er det noen som har erfaring med glassfibertanker?

Den gamle kan la seg redde. God ide! Jeg avskrev den ved første øyekast, men det er ingen veldig skarpe bretter. Det jeg er mest skeptisk til er at den er klemt sammen i bunnplata, slik at festene ikke passer i ramma og at ene krana ikke akkurat står i lodd lenger. Jeg ser for meg at det kan bli litt vanskelig å rette uten å skjære den fra hverandre. Men det kan jeg selvsagt gjøre, jeg har både vinkelsliper og sveiseapparat. Hvis jeg skjærer ut bunnplata, tror jeg ar rettejobben egentlig blir ganske grei. Jeg kan jo la være å skjære/sveise på steder som synes.

Takk for oppmuntring og gode råd.

Kjøpe litt closed-cell isopor, kappe til i passende flak, lime sammen med epoxy, høvle til en ønsket fasong, sparkle/pusse/sparkle/pusse/sparkle/pusse n antall ganger, lakke med passende lakk, polerere, polerere, polere,lime på en brudd / kant list langs midten, slipmiddel,støpe ene halvdelen, fjerne brudd/kantlisten, polere, polere, polere, slippmiddel, støpe 2.de halvdelen mot den første, dele forma, støpe halvdelene, sette sammen forma, mens vått, legge remse over skjeøten via mannhullet, herde, ut av forma, slipe lett, lakke i passende farge, montere tanklokk og utløp.

Du skulle være ferdig til uka sa du ?

Et annet alternativ: det er ikke en tank fra en annen (mer vanlig) sykkel som passer sånn sirka ?  Hvis du finner noe for en billig penge som kan brukes for en periode, så er vel det en mulighet ?  Du har ikke allerede noe stående på "venteværelset" som kunne passe ?

Top 50 Contributor
Posts 129
Medlem# 962

pertj:

Kjøpe litt closed-cell isopor, kappe til i passende flak, lime sammen med epoxy, høvle til en ønsket fasong, sparkle/pusse/sparkle/pusse/sparkle/pusse n antall ganger, lakke med passende lakk, polerere, polerere, polere,lime på en brudd / kant list langs midten, slipmiddel,støpe ene halvdelen, fjerne brudd/kantlisten, polere, polere, polere, slippmiddel, støpe 2.de halvdelen mot den første, dele forma, støpe halvdelene, sette sammen forma, mens vått, legge remse over skjeøten via mannhullet, herde, ut av forma, slipe lett, lakke i passende farge, montere tanklokk og utløp.

Jeg har akkurat støpt gulv i det gamle laftehuset, så Jackofoam har jeg på lager. Men når jeg nevnte glassfiber, tenkte jeg faktisk på å kjøpe noe ferdig (!). jeg støpte setet/hekken sjøl for mange (20+) år siden, men det er mye jobb med sliping/polering som du nevner. Da lagde jeg ikke form, men støpte på en positiv plugg. Det kan man også gjøre med en tank (lost foam teknikk).

pertj:
Et annet alternativ: det er ikke en tank fra en annen (mer vanlig) sykkel som passer sånn sirka ?  Hvis du finner noe for en billig penge som kan brukes for en periode, så er vel det en mulighet ?  Du har ikke allerede noe stående på "venteværelset" som kunne passe ?

nei, jeg tror ikke det. Vel, jeg har jo en Guzzitank, en Morinitank, en RD-tank men nei, ingen av dem passer tror jeg.

Top 10 Contributor
Posts 1 406
Medlem# 568

Corse medlem

Anders:

pertj:

Jeg har akkurat støpt gulv i det gamle laftehuset, så Jackofoam har jeg på lager. Men når jeg nevnte glassfiber, tenkte jeg faktisk på å kjøpe noe ferdig (!). jeg støpte setet/hekken sjøl for mange (20+) år siden, men det er mye jobb med sliping/polering som du nevner. Da lagde jeg ikke form, men støpte på en positiv plugg. Det kan man også gjøre med en tank (lost foam teknikk).

pertj:

nei, jeg tror ikke det. Vel, jeg har jo en Guzzitank, en Morinitank, en RD-tank men nei, ingen av dem passer tror jeg.

Jeg tviler på at du finner en her, men har du tid, så er det verdt et forsøk:

http://www.norskveteranvognklubb.no/index.php/arrangementer/ekebergmarkedet

Og til alle som lurer på hva dette er, så er dette muligens skandinavias største happening for oss skrotnisser...

Det anbefales sterkt å kjøre sykkel, da er det lett og parkere.  Viktigst er dog at da er det sterkt begrenset hva en kan faktisk kan handle, det er f.eks vanskelig å få med en dreibenk på 1,5 meter og 1000 kg på en mc...

Top 50 Contributor
Posts 129
Medlem# 962

Det ser ut som om dette løser seg. Jeg har fått låne en tank fra en 860GTS. Jeg har ikke testet den enda, men tror den er både passende og tett. Den er ikke pen, men den ser hel&tett ut, og det får duge inntil jeg får rettet min egen, eller finner en alutank.

Historien om hvordan jeg fikk låne den, egner seg godt som skryt:

Det sto en gammel 860GTS på finn.no i forrige uke. Den ble annonsert med imolatank i polert alu, men det sto noe om ekstra deler (bl.a tanker) i annonsen. Jeg ringte selgeren og forklarte problemet. Han hadde allerede solgt den, men lovte å si i fra til kjøperen. Jeg regnet vel strengt tatt ikke med å høre så mye mer om den saken, men i løpet av et par dager hadde jeg fått mail fra den nye eieren, hvor han tilbød meg å låne det jeg behøvde så lenge jeg behøvde det. Han hadde jo ikke bruk for det, han hadde jo en alutank...

Så i helga var jeg hos den nye eieren og lånte en svart ståltank. Supert!

Da gjelder det bare å få fikset de andre småproblemene, så er jeg på veien igjen før 17.mai, tenker jeg.

Page 1 of 1 (9 items) | RSS