's Announcements (RSS 2.0)" href="/members/borger_4000_mac.com/announcements/rss.aspx" /> 's Comments (RSS 2.0)" href="/members/borger_4000_mac.com/comments/rss.aspx" /> 's Activities (RSS 2.0)" href="/members/borger_4000_mac.com/activities/rss.aspx" /> 's Friends Activity (RSS 2.0)" href="/members/borger_4000_mac.com/activities/friendrss.aspx" /> Oljeskift - Norsk Ducatiforening Desmodromene
Norsk Ducatiforening Desmodromene

Oljeskift

rated by 0 users
This post has 10 Replies | 4 Followers

Top 500 Contributor
Posts 2
Medlem# 1026

Heisann!

Skal bytte olje på min 900 SS (2002) og ser i brukerhåndboken at man skal bruke Shell Advansed Ultra 4 olje. Er det veldig viktig at man bruker dette merket eller er det andre typer som funker like bra. Er det i så fall noen i Kristiansandsområdet som vet hvor jeg kan få tak i denne?

Mvh. Børge

Top 25 Contributor
Posts 431
Medlem# 719

Corse medlem

Skal vere forsiktig å starte en "olje-debatt", men alle oljer som tilfredstiller spesifikasjonene vil vere ok.

Tror faktisk Shell i Elvegata, eller noen andre Shellstasjoner, selger denne mc-olja. Gabrielsen mc/marine på Sørlandsenteret har også ført Shell. Hvis ikke så har alle de lokale mc-forhandlerene olje som tilfredstiller kravene.

Lykke til.

Kristiansander med 996SPS og 1098 Bane

Top 150 Contributor
Posts 39
Medlem# 1002

Hei . Helt enig at en olje diskusjon kan bli et ømt tema. Jeg forhandler PENNZOIL og den har jeg kjørt på i 26 år og fungerer helt utmerket. Shell eier Pennzoil , jeg sjekket listen over hva du kan bruke . Fullsyntetisk MC sae10w-40  kr.87,- pr.liter for medlemmer hos meg . Pennzoil er den eneste olje produsenten som har en garanti på sin olje ( 400 000 km eller 10 år). Men ett godt råd er at en bør kjøre på det samme merket år etter år.

Top 10 Contributor
Posts 665
Medlem# 546

Corse medlem

Men ett godt råd er at en bør kjøre på det samme merket år etter år.

Hvorfor skal man det? Og hva er i så fall argumentet for det? Bare lurerSmile.

Top 25 Contributor
Posts 456
Medlem# 511

Edle gullfargede dråper av Motul 300V renner i min S2R1000s oljeårer... 

Top 150 Contributor
Posts 39
Medlem# 1002

Det finnes 3 olje-stammer som produsentene går ut fra .Det er ingen olje som er lik hverandre hver produsent tilsetter sine egne egenskaper i sine respektive olje-produkter . Oljen vil alltid legge igjen stoffer  som må renses ut fra motoren alt etter temperatur ,belastning ,kjørelengde osv. Olje-produsentene tilsetter rense-egenskaper i sin egen olje, som fjerner sine egne avfallsstoffer fra motoren. Kjører man på forskjellige olje merker hvert år får man alltid forskjellige rense-egenskaper i motoren sin ,det igjen fører til nye avfalls-stoffer som du risikerer å ikke bli kvitt . Det vil nok ikke føre til noe større problem bortsett fra en litt mer møkkete motor enn det man behøver å ha . Ett av kjennetegnene ved bruk av forskjellige produsenter er økt olje-forbruk på motoren. Alle kjente produsenter idag holder en høy standar på kvaliteten men ingen av oljene renser motoren på lik måte derfor anbefales bruk av samme produsent over lengre tid . Så er det noen som vil ha en fast lav pris på full syntetisk olje fra en av de fem store produsentene i verden , ta kontakt.

Top 25 Contributor
Posts 456
Medlem# 511

srl:
Pennzoil er den eneste olje produsenten som har en garanti på sin olje ( 400 000 km eller 10 år).

Hva slags garanti er dette? Og hva er 400.000km eller 10 år relatert til?

Top 150 Contributor
Posts 39
Medlem# 1002

Dette gjelder bil og ikke mc (beklager). Hvis du kjøper ny bil eller bil som har gått under 80000 km kan du få den garantien hvis du følger service intervallene som er anbefalt fra bilprodusenten og benytter deg av Pennzoil olje ( 400 000 km eller opp til 10 år ). Gå inn på www.pennzoil.se  klikk deg inn på garanti villkor til høyre i bilden.

Top 25 Contributor
Posts 456
Medlem# 511

I flg. punkt 3 i vilkårene så gjelder de også for MC. 

http://www.pennzoil.se/pdf/motorgaranti_villkor.pdf

Top 150 Contributor
Posts 39
Medlem# 1002

Det var jeg faktisk ikke klar over. Hørtes bra ut.

Page 1 of 1 (11 items) | RSS