Jeg har brukt mye tid på dette i dag, da det er MANGE grå soner her som gjør at om dette ikke er klart, kan vi som utøvere bli den som sitter igjen med Svarte Per (hehe).
NMF bekrefter i dag at " the following rider is licensed an insured, according to the FIM / UEM rules, and therefore has a valid insurance from the Norwegian Motorsport federation".
Videre i brevet kommer personopplysninger osv. Så det betyr (som også skrevet annet sted på forumet), at vi ER forsikret selv om arrangør ikke er tilsluttet NMF. (MEN: Hva reglene i FIM / UEM sier, det vet ikke jeg...). Men all skriftlig dokumentasjon fra NMF jeg har fått i dag, kan jeg ikke se at det ligger et krav fra NMF om at arrangementet skal være i rgei av NMF godkjent klubb. Det er IF som forsikrer via NMF `s kollektive forsikringsavtale.
Pr. telefon i dag opplyser NMF at det ikke er krav til NMF godkjent aktivitet for at forsikringen skal gjelde ( og dette er jo ganske naturlig siden NMF ikke er med på noen aktivitet utenfor Norge, så vidt jeg vet, der kommer jo UEM / FIM inn i bildet, vil jeg tro).
Men dette skulle jeg gjerne hatt skriftlig, først da er vi vel 100% sikre. Skal se hva jeg får til her.