Norsk Ducatiforening Desmodromene

Veien! 28.aug 2010

rated by 0 users
This post has 19 Replies | 4 Followers

Top 25 Contributor
Posts 508
Medlem# 554

dhb Posted: 02-24-2010 22:57

Årets andre overnattingstur.

Vi reiser til Söta bror og kjører nydelige svingete veier som er så fine at vi i fjor måtte kjøre de en gang til! Lite trafikk, bra sikt og underbar asfalt preger flere timer kjøring.

Strada-General og Styremedlem i Norsk Ducatiforening Desmodromene

Top 50 Contributor
Posts 157
Medlem# 916

Halla. Hvor går denne turen. Finnes det kart? Vurderer å besøke disse veiene før august 

- FantDonald

Top 25 Contributor
Posts 508
Medlem# 554

Tja, vi har vel ikke bestemt helt hvor hele turen skal gå, men her er et kart som viser den best delen:

Veien

Her er et utvidet forslag, jeg har ikke kjørt alle deler, så det kan tenkes det er grus innimellom, dog, jeg tviler...

Veien2

-Didrik-

Top 10 Contributor
Posts 1 026
Medlem# 869

Kanskje denne linken virker, men det ser ut til at forbindelsen fra Malung til Torsby mangler. Det kan gjerne justeres hvilke omveier man ønsker å ta. Jeg kjørte omtrent slik for å komme over 100 mil, men det kan gjøres mer effektivt på norsk side.

http://maps.google.no/maps/mm?ie=UTF8&hl=no&ll=61.143235,9.09668&spn=10.339185,39.331055&z=5

Strada Capitano

Top 25 Contributor
Posts 508
Medlem# 554

Hei Lars

Du må klikke på "Link" ikonet øverst til høyre i google maps, og så kopiere den fra kartet. Ellers vises ikke veien din.

-Didrik-

Top 50 Contributor
Posts 157
Medlem# 916

Takk Takk Yes

Da blir det tur oppover, og derfra til Sunnmøre.

(Håper ikke det er grusveier! Fysj!)

- FantDonald

Top 10 Contributor
Posts 1 026
Medlem# 869

Det nærmer seg Cool Tännäs i Härjedalen ligger omtrent 55 mil fra Oslo, er Sveriges høyest beliggende kirkeby (!) og inneholder altså kirke, vandrarhem og en kiosk med bensinpumpe. Da jeg var der i fjor stengte den kiosken kl 18 på lørdag og er helt stengt på søndag - vi er avhengig av den for å få bensin til returen søndag. Jeg skal dobbelsjekke at åpningstidene er som i fjor.

Vi kaller denne turen "Veien" fordi det er nettopp veiene oppover som lokker. Det kommer til å gå effektivt unna for å rekke 55 mil hver dag. 2 x 55 mil krever at man er opplagt og forberedt på ordentlig langtur.

Jeg ser for meg avreise og retur i nitiden (+?), da rekker vi opp i tide for bensin og en hyggelig middag. Vandrahemmet Tännäsgården er av enkel standard, men restauranten holder høy kvalitet. I fjor kostet overnatting i enkeltrom SEK 300,- og leie av sengetøy 150,-. Det er plass til ca 30 personer og foreløpig lavt belegg denne helgen. Booking av plass skjer så snart vi har litt oversikt over deltagerantallet. Fint hvis du sier fra tidlig, men det skal ikke være så dramatisk hvis du senere avbestiller pga vær eller annet.

http://www.svenskaturistforeningen.se/sv/upptack/Omraden/Harjedalen/Vandrarhem/STF-Vandrarhem-Tannas/

Spør i vei hvis du lurer på noe Yes

Strada Capitano

Top 200 Contributor
Posts 16
Medlem# 958

Jeg er med...hvor skal vi starte turen?

takk!

David

Top 10 Contributor
Posts 1 026
Medlem# 869

Bra David! I utgangspunktet tenkte jeg sentralt i Oslo, men vi ser vel an hvem som er med og velger det stedet som blir passende for flest.

Strada Capitano

Top 100 Contributor
Posts 59
Medlem# 985

Corse medlem

Hei!  Blir det tur neste helg? - i såfall blir jeg med.

mvh Andreas

Top 10 Contributor
Posts 1 026
Medlem# 869

999S:

Hei!  Blir det tur neste helg? - i såfall blir jeg med.

mvh Andreas

Bra Andreas! Såsant det ikke er totalt håpløst værmessig blir det tur ja. Jeg hater å forholde meg il Yr.no, men gjør det likevel og foreslår at vi ser an til +/- tirsdag før vi booker rom. Det er fint om du og andre deltagere følger med her på forumet, så oppdaterer og planlegger vi etterhvert.

Det blir antagelig veldig flott og lærerikt. Dessuten er det stor opptur å sette seg ned med et godt måltid etter første dag.

Velkommen til flest mulig!

Strada Capitano

Top 10 Contributor
Posts 969
Medlem# 589

Hvorfor ikke ?????

Trur jeg saler opp og blir med om det blir tur Cool.

Kjør vakkert Yes

Donna Mai-Brith #848

Top 10 Contributor
Posts 1 026
Medlem# 869

Jeg avsier noen høylytte bønner for endring i varslet værsituasjon. På papiret ser det ikke særlig lovende ut, men er det greit for dere at vi avventer en dag eller to?

Inntil i dag så Sørlandet lovende ut, men nå er det litt bob-bob der også.

Stay tuned!

Strada Capitano

Top 100 Contributor
Posts 59
Medlem# 985

Corse medlem

Helt ok:-)

Top 10 Contributor
Posts 1 026
Medlem# 869

For hver oppdatering på Yr.no ser det bedre (mindre vått) ut. I morgen tidlig bestemmer jeg meg for hva jeg synes - så kan vi vurdere hvor villige vi er. Greit med en byge eller to - verre hvis det er vått hele veien. Krysser fingre for positiv utvikling.

Strada Capitano

Page 1 of 2 (20 items) 1 2 Next > | RSS