Nytt av året er en lengre overnattingstur.
Vi setter snuten vestover og møter Ducatister fra sør- og vestlandet på et dertil egnet overnattingsted som blir base og utgangspunkt for "lokale veier" på lørdagen. Festmiddag på Lørdag kveld og tur hjemover på søndagen etter at vi våkner.
Dette bør du ikke gå glipp av!
Strada-General og Styremedlem i Norsk Ducatiforening Desmodromene
Vi har, for å få med Desmo-syd med Otto i spissen samt en del andre aktive medlemmer, flyttet denne turen en uke fram, til 6. august. Jeg håper ikke dette ødelegger for mange av dere andre.
Er det noen der i vest som gjerne vil møte oss og være med på tur?
-Didrik-
Eg vert gjerne med på tur! (dersom eg ikkje må arbeide..)
Kor har de tenkt å overnatte?
Hei Cato
Dette med overnatting kommer vi nok tilbake til, men det er flott om noen som er mer lokalkjente enn oss i Oslo-området har ideer og forslag.
Vi ser for oss at vi kjører fra Oslo fredag ved lunch-tider med snuta i retning vest. Siden vi på ett eller annet sted skal møte region syd, så kan det se fornuftig ut å kjøre Haukeligrend eller lenger syd, over til Sirdal. Det kommer litt ann på hvor man skal overnatte, og hvor man skal møtes.
Tanken er videre at medlemmer fra vest arrangerer felles tur til samme overnattingssted, og at vi har det som base fram til Søndag når det blir oppbrudd og hjemtur.
Lørdagen tenkte vi kunne brukes til flotte svinger i området, og kanskje besøk hos Sigma dersom vi er i området. Her er vi helt åpne for forslag og veien blir til mens vi går.
Det skal bli flott å møtes!!
Jeg blir med på ett slikt opplegg. Haukelifjell og Rauland har overnatting til forhåpentligvis så mange som vi burde bli. Hytter på haukeli og hotel/appertment på Rauland . Rauland har jeg gode kontakter på overnatting . Godt utgangs punkt for gode dagsettapper (gaustadblikk,rjukan,skinnarbu,haukeli,hovden,dalen) mange muligheter med en fantastisk natur. Blir gjerne med på en slik planlegging. Hvis det er ønskelig med en befaring i området har jeg hytte på Rauland med 11 sengeplasser . Ta kontakt hvis det skulle bli aktuelt.
Mvh
Svein Roger Løvåsen (tlf: 41269756)
Det høres jo veldig bra ut
Ikke for langt å rekke dit på fredagen, hverken for Syd, Oslo eller andre VestlandsDuc'er? Det kan bli litt drøyt å rekke Sigma fra Rauland kanskje, men ellers knall.
Hva synes øvrige Vestlandsmedlemmer? Mulig å kjøre dit for å møte andre Desmodromister?
Strada Capitano
Overnatting på Haukeli:
www.vagslidtun.com
Herfra er det 18 mil til f.eks Haugesund, Hardanger er rett rund hjørnet osv...
Ducati 996 SPS #075, 1999 mod.
Dette var morro, det ser ut som om det er mange som vil bli med på tur :-)
Haukeli virker som en bra plass. Ellers kan vi også ta turen rett over fjellet ned i Røldal, mener det er noe overnatting der også... Da er vi jo midt i smørøyet for flotte svingete veier. Jeg har kjørt en del av veiene derifra og jeg vedder på at andre her har kjørt fine svinger i de trakter. Det er jo flere spennende alternativ utover til Haugesund også :-)
Dette høres moro ut. Tror jeg kan få til en avtale med Vågslidtun hotel.
Ruteforslag fra Vågslid til Haugesund.
Dette hørtes jo artig ut... Jeg jobber til 16.00 fredag men frister å sale på å kjøre direkte fra jobb !
Tiden går fort når man har det morro.
Det nærmer seg tur, dvs, det er noen måneder igjen men sommerferien spiser mye tid. Med tanke på at vi er en delegasjon fra Oslo, en fra Kristiansand og en vestfra (Bergen / Haugesund), så høres Vågslidtun ut som et genialt sted. Kan du få sjekket opp litt priser på 2 overnattinger og frokost / middag? Etter Buskerud Rundt sitter jeg med en følelse av at vi kan bli 8-10 stk fra Oslo, så er det jo en liten delegasjon fra Kristiansand, 3-4 stk, og så håper jeg virkelig det kommer mange fra vestlandet!!
Kan de som tentativt har lyst til og har tid til å bli med kommentere det i denne tråden så vi får en liten oversikt over hvor mange som ønsker å delta?
Eg har ynskje og planar om å vera med, men det avhenger litt av jobb situasjonen ( veldig liten forutsigbarhet..)
Eg var på vårmønstring i Bergen for biler i mai. Etter at eg hadde parkert sykkelen kom det bort ein kar og helste på meg. Dette viste seg å vera ein Ducati eigar. Me preiket i lengre tid, det viste seg at det var ein gjeng på 30-35 Ducati eigarar i bergens området som køyrde litt ilag. Han spurde etter nummeret mitt, og skulle sette meg opp på mail lista, slik at eg fekk beskjed om turar og slikt.. Har vel og merke ikkje høyrt noko etter, men det er jo ein gjeng som burde ha vert med på tur! Kvifor er ikkje denne gjengen Desmodromer?? Er det nokon av dei her inne? Meinar han sa dei var ein Ducati owners club.
Eg hadde jo planer om å rekrutere dei til desmodromene, men har jo ikkje treft nokon i ettertid. Så då vart det litt vansklig..
OJJJ !!!
Kan hende det blir midt i multe-plukke-tida, men har jo egentlig 'satt av' tid for denne turen allerede - Venter på mer info, og blir antagelig med!
Kjør vakkert
Donna Mai-Brith #848
Jeg har hatt som hensikt å være med på vestlandsturen, men:Jeg lot min Ducati falle over ende. I fart....
Jeg er nå avhengig av ferdighetene til Jan Ove hos Sigma Motor. Han har fokus på problemstillingen, men leveringstider osv. kan sette punktum for det meste.
Trist og leit [:'(], håper du er like hel