Norsk Ducatiforening Desmodromene

Introduksjonstur 09.mai 2010

rated by 0 users
This post has 25 Replies | 6 Followers

Top 25 Contributor
Posts 508
Medlem# 554

dhb Posted: 02-24-2010 22:53

Lurer du på hvordan det er å kjøre sammen med andre Ducatister, men har ikke vært med før?

Bli med på en rolig introduksjonstur hvor vi har fokus på hvordan vi kjører i gruppe, tegn-giving, oppfølging og sikkerhetsregler.

Strada-General og Styremedlem i Norsk Ducatiforening Desmodromene

Top 500 Contributor
Posts 4
Medlem# 1089

Hei. Som ny Ducatist høres dette interessent ut. Men finner ikke ut hvor denne turen går. Oppmøtested? Ca. kjørerute - tidsplan m.m.?

Top 10 Contributor
Posts 1 026
Medlem# 869

Vi kommer plutselig tilbake med mere informasjon, men jeg kan fortelle at turen går i nærheten av Oslo. Den blir ikke spesielt lang, +/- 10 mil og med flere pauser enn vanlig. Normalt starter vi i tolvtiden og er nok ferdige i fem/sekstiden.  

Poenget med denne turen er å lære litt om kjøring i gruppe, landeveiskjøring generelt og den er beregnet på de medlemmene som kanskje er litt mindre erfarne. Således skal INGEN behøve å frykte at de tar seg vann over hodet.

I god Desmodromenetradisjon kan du regne med endel motorsykkelprat og sikkert en kaffe/softis.

Høres det greit ut? Hjertelig velkommen! 

Strada Capitano

Top 500 Contributor
Posts 4
Medlem# 1089

Takk. Høres bra ut. Takker også for raskt og utfyllende svar. Ikke avskrekkende lengde. Har kjørt andre merker enn Ducati i mange år, så kjøredistansen skremte ikke på noen måte.

Top 100 Contributor
Posts 47
Medlem# 1001

Hei alle sammen,

Jeg hadde trengt denne introduksjonsturen sammen med dere, men jeg jobber i utlandet hele mai, dessverre!

Er det andre muligheter i lopet av sesongen?

Jan Petter

Top 25 Contributor
Posts 508
Medlem# 554

Hei

selv om vi har satt av én tur spesielt til dette, vil vi gjøre vårt ytterste for at alle skal føle seg vel på alle våre turer. Vi har alltid møte først om hvor vi skal og hvordan vi skal kjøre, og det er ingenting i veien for å gå litt igjennom struktur og teknikker da.

Velkommen skal du være på alle våre turer uansett.

Her er forøvrig et utkast til "kjøreregler" når vi er på tur. Dette kommer til å få en mer sentral plass i web'en etter hvert.

http://desmodromene.com/media/p/18997.aspx

Det er download knapp til høyre i web-siden du blir dirigert til.

-Didrik-

Top 10 Contributor
Posts 1 026
Medlem# 869

peterboy:

Hei alle sammen,

Jeg hadde trengt denne introduksjonsturen sammen med dere, men jeg jobber i utlandet hele mai, dessverre!

Er det andre muligheter i lopet av sesongen?

Jan Petter

PM/Conversation meg når du kommer hjem etter maijobbing, så finner vi en løsning. Jeg kan sette opp en tur for deg og andre som eventuelt ønsker det. Dog ikke første del av juni - da er jeg i Italia på World Ducati Week.

Strada Capitano

Top 75 Contributor
Posts 88
Medlem# 1056

skal prøve å henge med om det ikke regner da..

Brom Brom .

Top 10 Contributor
Posts 1 026
Medlem# 869

Vi møtes klokken 11 på Aker Brygge ved Nesoddbåten - i tide og med full tank. Vi bruker litt tid til å hilse på hverandre og lar syklene beundre hverandre også. Dagens program blir gjennomgått og vi går gjennom kjørereglene for Desmodromene Strada. Det blir ganske hyppige pauser for å fordøye det som skjer og for spørsmål som dukker opp.

Muligens er det andre Desmodromer på tur denne dagen og da vil vi vurdere om vi skal møtes for felles lunsj. Jeg holder kontakten og koordinerer eventuelt med andre medlemmer gjennom Spontanturtråden på forumet.

Alle nye og gamle medlemmer er velkomne til denne introduksjonen. Ta det gjerne som en opfrisking?

Strada Capitano

Top 10 Contributor
Posts 862
Medlem# 1104

Argh. Jeg hadde tenkt å slenge meg på her, men det spørs om jeg orker å kjøre inn til Oslo sentrum på søndag formiddag.

900SSie -> 999

Top 50 Contributor
Posts 124
Medlem# 1007

Jeg tenker å henge meg på denne turen. Det fordrer at sykkelen starter i torsdagkveld når nytt batteri-installeres..

'98 748 SPS

'73 Aermacchi 350 SS

Top 25 Contributor
Posts 508
Medlem# 554

fho, det er jo enkel tur til Aker brygge da. ikke mange meterne med kø, og kjapt igjen ut. Resten av turen blir jo flott utenfor sentrum.

Hvor kommer du fra, hvor ville du heller møtes?

-Didrik-

Top 10 Contributor
Posts 862
Medlem# 1104

Jeg kommer vestfra, som alltid :-) Og neida - det er ikke så veldig langt fra Mjøndalen til Aker Brygge, så jeg regner med jeg slenger meg på. Jeg trenger treningen.

900SSie -> 999

Top 25 Contributor
Posts 508
Medlem# 554

Jepp, der sier du noe. Vi trenger alle litt trening nå etter en lang og kald vinter. Du verden så dårlig sjåfør jeg har blitt gjennom de kalde månedene, gjør jo alt feil jo; stive armer, stivt blikk, dårlig forankring, og upresis styre-input.

Kjør forsiktig folkens og tren, tren, tren. Utrolig hvor mye som går i glemmeboken i løpet av vinteren.

Jeg anbefaler forøvrig litt senge-lektyre, samme bok som alltid. Full Kontroll. De som ikke har den kan laste den ned her:
http://nmcu.org/gode-r-d-om-motorsykkelkj-ring

-Didrik-

Top 10 Contributor
Posts 969
Medlem# 589

Blir med jeg og - og oppfordrer andre jenter til å gjøre det samme !!!!!!!!!!

Kjør vakkert Yes

Donna Mai-Brith #848

Page 1 of 2 (26 items) 1 2 Next > | RSS