Norsk Ducatiforening Desmodromene

Ducati Owners Club logo

Ducati Kjøpes

rated by 0 users
This post has 20 Replies | 3 Followers

Top 100 Contributor
Posts 41
Medlem# 1016

Dag Westnes Posted: 02-05-2010 20:22

Hei. En venn av meg kontaktet meg og vil nå ha seg Ducati. Aldri for sent sier jeg da.

Primært på jakt etter fet lyd og god baneegenskaper. 748, 996 999 etc

han lurte på om noe visste hvem som hadde en 999 til salgs på Finn til 135K i vinter?

Top 25 Contributor
Posts 162
Medlem# 966

Corse medlem

Denne er fortsatt tilsalgs...  http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=17850035&sid=xz1abceBFev577512&pos=null&tot=null

hun sliter med å få solgt den..  Pris kan helt sikkert diskuteres..  og heftelesene som ligger på den er visst godt halvert såvidt æ har forstått..  Hun er redelig og arbeidskolegaen min så, det kan æ gå god for..

E i hvertfall verdt å ta en telefon for de som er på jakt etter en 999.

Tor #169

Top 100 Contributor
Posts 41
Medlem# 1016

Hei.

Det er flott. Takk skal du ha. jeg kontakter henne så snart som mulig.

999en ser jo lekker ut den!

Top 10 Contributor
Posts 1 072
Medlem# 568

Dag Westnes:

Hei.

Det er flott. Takk skal du ha. jeg kontakter henne så snart som mulig.

999en ser jo lekker ut den!

Hei Dag !

Er personen fra distriktet ?  Hvis ja, så er det kanskje smart å ta en "tempeltur" til Holmestrand for prøvesitting ?

Det er noen små forskjeller mellom 916 osv, og 999 osv.

Jeg opplever 916 noe mer fremoverlent og litt skarpere knevinkel enn 999.  Ikke mye, men litt.

Løvaas har et godt utvalg av sykler, både egne og for private.  Hvis en finner noe som kan friste, så er det vel fortsatt en mulighet for en god vinterhandel.

Ellers, så er det et godt utvalg av sykler ute i Europa.  For tiden virker det som om prisene er lavest i England, de sliter voldsomt med finanskrisa.

USA er forsåvidt et alternativ, men en må *IKKE* kjøpe nyere sykler enn juni 2003, sykler etter dette får en pr. dato ikke registrert pga av manglende EU-dokumentasjon.

Steder å lete på nettet: www.blocket.se, www.sporthoj.com, www.ducceklubben.se, www.ebay.de, www.mobile.de, www.motoscout.de, www.ebay.co.uk, http://www.motorcyclenews.com/MCN/sellyourbike/, http://www.autotrader.co.uk/search/used/bikes/; www.ebay.com + en mengde andre kilder.

I tillegg vil en ha god nytte av: www.toll.no, importkalkulatoren.

Og hvis en er glad i å "fikle" med lekene sine, så er det mange muligheter for motorbytte, gaffelbytte osv, osv. på sykler med tilsvarende feil og tilhørende lav pris.  Ducati er en liten fabrikk, så de må kunne gjenbruke deler over mange modeller, som igjen gir mulligheter for de av oss som liker denslags.

Skal du være med til Drammen til fredag ?

Regards, PerJ
Top 25 Contributor
Posts 162
Medlem# 966

Corse medlem

ducTor:

Denne er fortsatt tilsalgs...  http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=17850035&sid=xz1abceBFev577512&pos=null&tot=null

hun sliter med å få solgt den..  Pris kan helt sikkert diskuteres..  og heftelesene som ligger på den er visst godt halvert såvidt æ har forstått..  Hun er redelig og arbeidskolegaen min så, det kan æ gå god for..

E i hvertfall verdt å ta en telefon for de som er på jakt etter en 999.

Nå er Prisen ifølge eier 140K ..  følger også med et sett depostøtter.

Tor #169

Top 100 Contributor
Posts 41
Medlem# 1016

Hei og nok en gang takk for tips. Kameraten min tar vistnok kontakt med selgeren i morgen.

Testastretta? noe spes med denne versjonen? Jeg er jo en ganske fersk Ducati eier selv så jeg er ikke fortrolig med alle

de forskjellige versjonene bak modell betegnelser ennå. Har noen erfaring med denne på litt lengre turer?

jeg selv er ganske kort (173 CM OVER HAVET) og har en 98 900 ss som jeg føler er helt topp selv etter 50 mil

han som snuser på 999 en er ikke mer en 175 max på lesten så han er selvfølgelig spent på hvordan han vil ha det på en 999 i

noen mil??

PS har noen erfaring med power commander på en 900 ssie? Er det  oe å hente?

Tror jeg trenger alt som er hvis 999en havner foran meg :-)

Top 10 Contributor
Posts 491
Medlem# 869

Hvis man kjører 999, så blir det vel helst til at man bruker kroppen dynamisk underveis. Da skal vel ikke kjørestillingen være problematisk. Vi er alle forskjellige, så ingen garantier.

Det er nok ingen sykler, heller ikke 999, som faktisk heter Testastretta. Testastretta er navnet på en motortype fra Ducati - i dette tilfellet et uhyre av en fireventilers sak som sjelden har skuffet noen. Forgjengeren, Desmoquatro (996) har påført noen eiere problemer/utgifter ved at de tallrike vippearmene kan flasse av seg metall.

Og ja, du vil trenge noe ekstra hvis du skal matche en 999 på ren kraft.  

Top 100 Contributor
Posts 41
Medlem# 1016

Takk for svar. dette ser greit ut dette. Jeg hadde nok kjøpt denne selv hvis det ikke var for at jeg handlet ny bil i forrige måned og det ser ut som at den kommer i stallen neste uke.

Man kan trygt si at kvoten er brukt opp for denne gang. men 900 ssie er jo greit så lenge. Tilbake til dette med å få litt ekstra ut av denne.

Gode råd? det står allerede Perfromance slip-ons på den men vet ikke om det er gjort noe utover dette.

det er sikkert begrenset hva man kan få til men merker jo at karakteristikken er anderledes enn med original eksos.

- Så alle råd tas imot med glede.

Top 10 Contributor
Posts 1 072
Medlem# 568

stoppitide:

Det er nok ingen sykler, heller ikke 999, som faktisk heter Testastretta. Testastretta er navnet på en motortype fra Ducati - i dette tilfellet et uhyre av en fireventilers sak som sjelden har skuffet noen. Forgjengeren, Desmoquatro (996) har påført noen eiere problemer/utgifter ved at de tallrike vippearmene kan flasse av seg metall.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_Quattrovalvole_motorcycles

Regards, PerJ
Top 25 Contributor
Posts 402
Medlem# 554

Hei Dag

Ang ting og tang til 900ssie.

• Potter hjelper litt, men det har du jo...
  • Chip hjelper en del, jeg er ikke overbevist om at PowerCommander er tingen, men Ducati Performance solgte chip til sykkelen, og etter justering hos Løvaas så er det litt ekstra krutt i maskinen
  • delvis åpent luftfilter hjalp mye på min, jeg tok enkelt og greit saga og kappet av fremre halpart av lokket på luftfilterboksen, men passet på at alle festemekanismene var intakte. Den delen som holder "traktene" ble borte.
  • Lettere hjul hjelper fantastisk mye, spesielt på de tidligere SSie'ene som hadde Brembo 3-eikede hjul. Jeg byttet til Marchesini 5 eikede og det gjorde et hav av forskjell. Mye lettere å styre og få sykkelen til å holde sporet.
  • Öhlins bakdemper kan også gjøre mye, såesielt hvis man veier litt...
  • Bremsene kan med fordel oppgraderes, Ducati Performance har kit med 4 pot - 4 pad kalipere, slanger og radial pumpe. Kjempeforbedring.
  • Justerbare fotpinner, om du ikke har det. Det gir deg perfekt sittestilling, og bedre grep under føttene. Jeg fikk også mer tillit til sykkelen og bedre balanse.
  • -Dreving, 900SSie er desverre konstruert for å overholde utslippskrav og ikke for optimal dreving. 3 tenner opp bak gir deg  mye bedre akselerasjon og respons. Lettere clutch vil også medvirke til dette...

Alt dette, og mer til, har jeg gjort på min SS, som nå er solgt til en annen i klubben.

Poenget her er at HK ikke er alt. Kjørepresisjon er også viktig! Potter har du, chip gir ikke så mye ekstra, luftfilterboks-kapping er gratis, og så drever du opp 3 tenner bak, og du har en helt annen respons i motor og drivverk. Så kan du jobbe med kjøre-egenskaper som nye hjul, bremser etc.

-Didrik-

VisePresident i Norsk Ducatiforening Desmodromene

Top 150 Contributor
Posts 19
Medlem# 452

På min 900ssie har jeg satt på det minste bigbore kittet til Ducati Performance kombinert med åpent luftfilter og carbonpotter.Sykkelen ble bremset på dyno til 80hk blank med bare potter og filter.Med kittet øket toppeffekten til 84hk .I mellomregisteret øket effekten hele veien og jeg fikk merkbart mere skyv,mener å huske at på-et-eller-annet sted øket den med 6,5hk.Tror jeg ga rundt 8000,- for sylindre og stempel den gangen.

En annen effektiv måte å få opp toppeffekten er å lette svinghjulet,større ventiler,største bigbore kitet og optimere bensinblanding.Jeg så SS`n til Rudiger som skrur på Kaemna på Assen en gang og den gikk friskt!Mener å huske at vekta var nede i 137kg og rundt 100 bakhjulshester uten at ccm var øket,så det er potensiale i en ssDevil

Billigste vei til økt kjøreopplevelse på en ss tror jeg nok som Didrik skriver er å gå opp 3 tenner bak.

Top 200 Contributor
Posts 11
Medlem# 904

Har en 916 Biposto, 98 modell., forsikringene på de andre  tar drepern på feriebudsjettet ...... :)

Hva gir du?

Top 100 Contributor
Posts 41
Medlem# 1016

Hei Didrik.

Lenge siden jeg har rukket å tenke sykkel nå.

Men nå... Regreimer skiftet, ventiler justert. resten tar jeg selv i påsken. Jeg tok noen råd av deg og fikk tak i et sett Marchesini 5 eiker helt nye fra Nederland.

det eneste jeg er i tvil om nå er om det er riktig med 25mm aksel dim. jeg fikk beskjed om at de passet på min 98 ss ie så vi får vel se. de ligger foreløpig i Sverige. Jeg betalte 800 euro ink frakt. de er røde og jeg tenkte å sette på en hvit pinstripe ytterst.

Kompisen min kjøpte en lekker 999 fra nord som er helt grei må jeg si

neste jeg trenger til min nå er justerbare fotpinner og dreving. noen sier 1 tann mindre foran, du sier 3 opp bak?. jeg veier litt over standard førerkort dvs 75kg ++ så jeg tar ikke kostnaden på øhlins med mindre jeg detter over en brukt billig en.

-Dag

Top 25 Contributor
Posts 402
Medlem# 554

Hei Dag.

Ang dreving, en tann ned foran vil gi krappere bue for kjedet og det sies dette kan forkorte kjedets levetid. Det tilsvarer ca 3 tenner opp bak, men dette kan igjen kreve lengre kjede... Det er ikke noen fasit, men jeg ville sterkt vurdert en av delene, så får du faktisk brukt 6. giret også....

Har du lyst til å gjøre noe kosmetisk, så har jeg ekte carbon-speil til sykkelen liggende, spesialtilpasset fra 916 serien... Du kan se bilde her: http://didrik.gotdns.org/ducati/index.php samt litt om sykkelen. Trykker du på 900SS parts linken oppe til høyre finner du også en del skjemaer om sykkelen.

-Didrik-

VisePresident i Norsk Ducatiforening Desmodromene

Top 100 Contributor
Posts 41
Medlem# 1016

Hei Didrik.

Takk for nyttig info nok en gang.

De speilene ser riktig bra ut. Snakker vi om mye penger? jeg er vel over snittet interresert i disse.

Hva tror du om hjulene jeg fikk tak i? Jeg prøvde å finne ut om jeg har 17 20 eller 25 mm spindler uten å ta mine eksisterende hjul av før jeg har de andre trygt i havn. På Ducatis hjemmeside finner jeg ikke deleliste på 1998 SS Ie kun på 2000 modellen. den har lik spindel og like lager som 1000 ss ser jeg. men er ikkke sikker på dimensjoner på mine Brembo felger.

Vet du noe om dette?

Hilsen Dag

Page 1 of 2 (21 items) 1 2 Next > | RSS