Ser at man får komplette kinabremseskiver på e-bay for en liten neve dollar.Er det noen som har noen erfaringer med disse eller er det bare dritt?
Skulle noen ha no i hylla som er fullt brukbart så si ifra.(900ssie)
Jeg har komplette bremser fra min S2R 800. Dvs Brembo 300mm, flytende 2 stemplers kalipere, slanger og masterpumpe. Brukt ca 25.000 km. Jeg vet ikke om de passer ss, men hvis de gjør det kan vi sikkert bli enige om en deal.
Strada Capitano
Spennende om noen har forsøkt, men personlig er jeg litt skeptisk til å spare penger på bremser
Kjøpte alt -klosser og støpejernsskiver - hos Løvaas, og hentet det rett før jul - kan vel se på det som presang til meg selv (selv om jeg ikke fikk prøvekjøre noen sykler)
Den gangen jeg virkelig trenger de, ønsker jeg at de er til å stole på 100%... Men om noen har erfaringer så lytter jeg gjerne...
'98 748 SPS
'73 Aermacchi 350 SS
Har ikke lyst til å sette på noe jeg ikke kan stole 100% på..Har fått tilbud på støpejernskiver til 5500 men jeg syntes det er litt i overkant.Syntes at de orginale skivene bremser godt,men jeg merker jo at på FE`n til Stina på et eller annet vis er bedre.
Jeg har et sett halv-slitte jern-skiver fra en 916SPS liggende.
Vil tro du har organiske klosser på SSen i dag. Hvis du bytter til stålskiver bør du bytte til sinterklosser, for å oppretholde bremsekraften.
Men må jo si de skivene på E-bay så litt fristende ut.
Kristiansander med 996SPS og 1098 Bane
Petter i Plankebyen: Ser at man får komplette kinabremseskiver på e-bay for en liten neve dollar.Er det noen som har noen erfaringer med disse eller er det bare dritt?
Det er godt mulig de er helt OK, men jeg hadde ikke tatt sjangsen på å være testpilot for slikt.
Det er som regel ikke noe problem å finne nesten ubrukte skiver som er helt flotte til ca en tusenlapp pr stk, enten her på forumet, på ebay, finn eller andre steder.
Jeg har ei skive til overs (original Bremboskiva fra bb1 Supermonoen). Den har gått noen km, men er helt brukelig. Det er ei stålskive fra ca 1997, så den er kanskje ikke helt lik din SSie. Jeg har gått over til støpejern. Men du vil vel sikkert ha to like?
Hva er du ute etter? Å bytte ut utslitte originalskiver med noe av tilsvarende kvalitet, eller er du først og fremst ute etter bedre bremser?
-- Anders Mille S2, Bimota bb1 mm
Otto:Passer de skivene på sykkelen min og hvor mye skal du evt. ha for dem?
Som sagt er jeg i utgangspunktet fornøyd med bremsekraften orginalt men jeg syntes det er bedre "feeling" med støpejernskiver så noen brukte jernskiver som går noen tusen km til er helt greit.Jeg kommer ikke til å kjøre den sykkelen mer enn 300-400 mil i året så jeg prøver å holde budsjettet litt nede men det skal ikke gå bekostning av kjøregleden.
Du kan også investere ca. NOK. 1600,- i en radial bremsepumpe. Den gjør underverker på 3 viktige felt: Bare du tucher den, biter det med èn gang, du trenger mye mindre krefter i fingrene, og kan derfor konse på andre ting, og feelingen i bremsene blir vertfall dobbelt så merkbart. Man oppnår myk, rolig og kontrollert brems. På min gamle 916 var det som om noen hadde tryllet med bremsene, etter at jeg innstallerte en slik...
Hei, Petter,kan du ta kontakt på 90951531?
Petter i Plankebyen: Passer de skivene på sykkelen min?
Passer de skivene på sykkelen min?
Skiver fra endel årganger av FZR1000 er så nært til identiske at du også kan søke etter dette på ebay.