Norsk Ducatiforening Desmodromene

Motor på tomgang med støtta ute. Hvordan?

rated by 0 users
This post has 10 Replies | 1 Follower

Top 500 Contributor
Posts 10
TripleE Posted: 01-24-2010 8:12

Hei,

Fersking her!

Kjøpte en aldeles nydelig mørk grå silkematt 2002 748 S med 16000km på telleren i desember. Min første Ducati. Har hatt x antall div japanske mc tidligere.

Har ikke gjort noe annet enn å få den inn i garasjen, har ikke fått kjørt den. Forleden dag så "bare måtte" jeg starte den opp. Den startet umiddelbart på første forsøk. Når jeg startet den opp så satt jeg på sykkelen med støtta inne. Ville selvfølgelig la motoren gå lenge nok til den fikk litt varme i seg når den først var i gang. Da opplever jeg at når jeg setter ut støtta, så stopper motoren (selv om den står i fri). Inn med støtta, så starter og går motoren igjen. Så da ble jeg sittende der helt til motoren ble varm.

Jeg skulle gjerne ha hatt muligheten til å overstyre dette, og kunne starte motor og la den gå på tomgang med støtta ute.

Noen av dere som har noen gode løsninger på det?

Top 10 Contributor
Posts 1 406
Medlem# 568

Corse medlem

TripleE:

Hei,

Fersking her!

Kjøpte en aldeles nydelig mørk grå silkematt 2002 748 S med 16000km på telleren i desember. Min første Ducati. Har hatt x antall div japanske mc tidligere.

Har ikke gjort noe annet enn å få den inn i garasjen, har ikke fått kjørt den. Forleden dag så "bare måtte" jeg starte den opp. Den startet umiddelbart på første forsøk. Når jeg startet den opp så satt jeg på sykkelen med støtta inne. Ville selvfølgelig la motoren gå lenge nok til den fikk litt varme i seg når den først var i gang. Da opplever jeg at når jeg setter ut støtta, så stopper motoren (selv om den står i fri). Inn med støtta, så starter og går motoren igjen. Så da ble jeg sittende der helt til motoren ble varm.

Jeg skulle gjerne ha hatt muligheten til å overstyre dette, og kunne starte motor og la den gå på tomgang med støtta ute.

Noen av dere som har noen gode løsninger på det?

Hei !

Gratulere med "ny" sykkel.  Dette er noe som Ducati mener er en sikkkerhetsfunksjon, fjerne den er derfor på eget ansvar osv.

VISA metoden: http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=DUCATI+SIDESTAND+BYPASS+&_sacat=See-All-Categories

Og hvis du liker å holde på med kabler, kontakter, elektriske skjema osv:

http://www.ducatimonster.org/forums/accessories-mods/96997-sidestand-cutoff-elimination-1-49-a.html

Finner du ikke nok info i den monsterforum tråden, så er som alltid www.google.com din venn.  "Ducati sidestand bypass"

Jeg synes det er morsomt med kabler & sllikt, men jeg tror kanskje jeg ville ha valgt den ferdige løsningen.  Eller laget en tilsvarende.  Er ikke så glad i å kutte i kabelklysa, koble på strømstjelere osv.  Er det en ting en kan si om sånt, så er det at de vil feile en dag.  En slik løsning som en kan koble inn i de orginale kontaktene er en mye bedre løsning rent teknisk.  Og da kan en koble det tilbake hvis en evn. skal selge sykkelen videre.

Kontaktene er "weatherproof" kontakter, f.eks. AMP produserer disse.  Går du på en bilrøys, så bør du finne de på en hvilken som helt relativt moderne bil.

Men det enkleste er å kjøpe de på nettet, du finner mange som selger disse på f.eks. www.ebay.com eller .co.uk.

Lykke til !

Regards, PerJ (gate:  '94 916 S, bane: '08 1098, pending: '08 1098 S)

Top 200 Contributor
Posts 15
Medlem# 1031

Du kan kjøpe en slik:

http://www.tpoparts.com/catalog/product_info.php?cPath=62_74&products_id=62

Jeg har en sånn på min 748, og det fungerer veldig greit.

Top 10 Contributor
Posts 1 406
Medlem# 568

Corse medlem

khavre00:

Du kan kjøpe en slik:

http://www.tpoparts.com/catalog/product_info.php?cPath=62_74&products_id=62

Jeg har en sånn på min 748, og det fungerer veldig greit.

Bortsett fra en liten ting:  den lar deg starte sykkelen i gir.  Det kan få litt "uheldige" konsekvenser.  Greit nok på en banesykkel, hvor en enten starter på depotstøtta (da tvinner en bare kablene til dekkvarmer'n rundt navet) eller en sitter på sykkelen (da gjør en et hopp inn i campingbordet, verktøyskapet eller noe annet passende foran sykkær'n).  Hvis en da ikke har husket på å klemme inn clutchhendelen.

For en gatesykkel, så legger en som regel sykkelen ned på venstre side = ny kåpeside, speil, blinklys og muligens hendel.

Personlig ville jeg ha kjøpt / lagd en som stoppet motor'n med støtta nede.

Top 500 Contributor
Posts 10

Takker så meget for god hjelp. Da ble det ebay-varianten.

//Lars Petter

Top 75 Contributor
Posts 62
Medlem# 787

Corse medlem

dette kommer kansje for sent, men vist det er det samme som på min gamle 998 , skrudde jeg bare av den vribare bryteren som sitter ved støtta, og aktiverte den slik at støtta så kalt skulle være oppe, og så hang jeg den opp i strips bak kåpen og vips så var det gjort. verktøy : en fast nøkkel og 2 strips

sølve

Top 150 Contributor
Posts 38
Medlem# 452

Virker fremdeles SølveYes

Top 75 Contributor
Posts 62
Medlem# 787

Corse medlem

puuuh, det var godt å høre, ska dere på corse møte i drammen eller

Top 150 Contributor
Posts 38
Medlem# 452

Mulig vi kupper tråden her nå....Vi får se hva vi får til,blir superinspirert av alle som bygger banesykkel her så det hadde vært en fordel å tatt en tur.Har virkelig lyst på en banerigget 999.

Top 10 Contributor
Posts 770
Medlem# 648

Corse medlem

pertj:

Greit nok på en banesykkel, hvor en enten starter på depotstøtta (da tvinner en bare kablene til dekkvarmer'n rundt navet)  

Ja, gni det inn... hrmpf#¤!

-- Odd - NDfD #648

Top 10 Contributor
Posts 1 406
Medlem# 568

Corse medlem

odd:

pertj:

Greit nok på en banesykkel, hvor en enten starter på depotstøtta (da tvinner en bare kablene til dekkvarmer'n rundt navet)  

Ja, gni det inn... hrmpf#¤!

He-he, er også dette noe du ønsker å fortelle om...

Page 1 of 1 (11 items) | RSS