Årets happening!!
WDW 2010 går av stabelen på Misano World Circuit
Dagfinn (Daffy Duc)-- Desmodromene Corse General --
Bestilte tur igår :-) Ryanair på torsdag fra Torp til Bolagna, leiebil til Rimini (ca 1,5 time), 5 netter på 4 * hotell, 3 dager på WDW og fabrikkbesøk før flyet hjem tirsdag ettermiddag kom på ca 4500,- pr.pers. Årets guttetur ? OBS! Det var kun 4 billetter igjen med Ryanair ned torsdag 10. for de som har tenkt å fly...
Odd
kan noen fortelle litt om wdw i forhold til om du kommer med egen sykkel kontra kommer med fly. hvorvidt programmet er lagt opp for begge deler og hvis en kommer uten sykkel , blir det banekjøring og evt muligheten å leie sykkel og utstyr .Og gjerne tilføye andre godbiter som kan være med å øke fristelsen.
sølve
Det lille jeg har hørt er fra en online engelsk bekjent. Han nevnte ikke annet enn leie på det normale markedet, som er dominert av tursykler. Forøvrig rikelig med banekjøring etter kjente regler/rutiner.
Det var 45.000 besøkere sist og festene skal være bra.
Jeg hadde lagt opp ferge/tog t/r med 150 mil alpemoro og booket €45hotell en km fra banen. For meg ville egen sykkel være essensielt på en slik pilgrimsreise - bane, fellesturer, fabrikk og museum. Hele sulamitten inklusive to ukers fravær fra jobb(inntekter) kommer meg på 20-25.000 HVIS jeg hadde en å dele ferge/togkabin med. Pr idag penger jeg ikke har.
Strada Capitano
Var på WDW i 2007, og også en liten tur innom i 2004. (Selv om vi kom litt sent pga en Ducati service som tok litt lenger tid enn beregnet i Milano...) Kan godt fortelle litt om min erfaring med WDW. Det blir også en tur nedover i år.
Vi kjører alltid nedover i Europa, og tar det som en fin tur med mange gode opplevelser underveis. Anbefaler det på det varmeste. (Passo de Stelvio er verdt turen i seg selv...) Hvis man har begrenset med tid, eller egentlig ikke er så glad i å kjøre motorsykkel (...?), er det mulig å ta tog fra Hamburg, og nesten til døren i Italia. Det ligger også flyplass i Rimini, ikke langt fra Misano. Rimini er en av Italias største feriebyer, og siden WDW er ganske off-season, er det mulig å få god overnatting rett ved stranda og banen til ganske fornuftige priser på denne tiden.
På selve WDW har jeg ikke prioritert banekjøring, men fokusert på å få med meg det som skjer på banen og området rundt. Det er muligheter for banekjøring med egen sykkel, men med såpass mange deltakere blir det litt begrenset tid på hver. Dette må uansett bookes på forhånd. Enkelte av de lokale heltene satser ganske friskt på banen, og er verdt et par timer på tribunen. :-) Siden vi også har en ganske lang tur hjem, har jeg valgt å la Ducatien få hvile disse dagene.
WDW er uansett verdt å få med seg! Med så mange Ducatier samlet på ett sted er det mye å se på, og mye god lyd...! Helt utrolig hvilke kreasjoner man finner blant syklene inne på området. Alt fra kreative sidevognbygg til Forsvarets egne Monster og sykler med gullbelagte detaljer til samme verdi som et gjennomsnittelig norsk husbankhus...
Ellers er det mye aktivitet inne på området, spesielt på fredag og lørdag. Både superbike-teamet og MotoGP-teamet pleier å være på plass, og setter sitt preg på arrangementet. Forsvaret stiller gjerne med jagerflyoppvisning av Frecce Tricolori, og ulike helikoptre.
Arrangementet avsluttes med en stor grillfest og konsert på baneområdet. I 2007 sto Patti Smith for underholdningen.
Jeg vil anbefale å kombinere turen med et fabrikkbesøk i Borgo Panigale (Fabrikken er åpen hele uka, og besøk kan bookes på forhånd), og noen fine dagsturer i området rundt. San Marino, Imola, Ferrari-fabrikken osv ligger alle i kort avstand fra Rimini når man blir lei av strandlivet...
Håper å se mange Desmodromer på Misano i juni! :-)
endrek: Jeg vil anbefale å kombinere turen med et fabrikkbesøk i Borgo Panigale (Fabrikken er åpen hele uka, og besøk kan bookes på forhånd),
Jeg vil anbefale å kombinere turen med et fabrikkbesøk i Borgo Panigale (Fabrikken er åpen hele uka, og besøk kan bookes på forhånd),
Besøk må bookes på forhånd; dvs senest dagen før. Ellers blir det kun det litt sparsommelige museet som kan besøkes.
-- Odd - NDfD #648
Da var også min booking på plass. Jeg valgte KLM fra Oslo da flytidene passet meg bedre.
Er du litt fleksibel på dato så havner du sikkert på en tusenlapp med ryanair fra Torp, KLM kostet 1800,- mens SAS kostet 2700,-
Jeg kommer til å dra ned den 4.Juni og bivåne MotoGP runden på Mugello før WDW braker løs på Misano.
Du mener vel å bivåne WDW etter at MotoGP braker løs, ikkesant? For MotoGP er ikke akkurat det beste for hørselen...våre dB grenser på 102 dB er INGENTING mot det lydbildet du vil møte i Mugello!!! 125 bråker fælt, nye GP2 klassen sikkert like høy lyd som en mellomting av 250 og MotoGP klassen, og Ducatien til Stoner og Hayden har en infernalsk mekanisk lyd (du tror det ikke før du ser det).
Har du ikke sett MotoGP klassene før, med trening, kval og løp gjennom 3 dager...GLED DEG MASSE. Og da blir det litt pinglete på WDW når de lokale heltene står og drar syklene på turtallssperra, slår av tenneningen for å fremkalle et lite smell i potta, haha. Men WDW er morro, en stooor fest, og husk solkrem. 30 grader C er IKKE uvanlig der nede på den tiden.
hangout: Du mener vel å bivåne WDW etter at MotoGP braker løs, ikkesant? For MotoGP er ikke akkurat det beste for hørselen...våre dB grenser på 102 dB er INGENTING mot det lydbildet du vil møte i Mugello!!! 125 bråker fælt, nye GP2 klassen sikkert like høy lyd som en mellomting av 250 og MotoGP klassen, og Ducatien til Stoner og Hayden har en infernalsk mekanisk lyd (du tror det ikke før du ser det). Har du ikke sett MotoGP klassene før, med trening, kval og løp gjennom 3 dager...GLED DEG MASSE. Og da blir det litt pinglete på WDW når de lokale heltene står og drar syklene på turtallssperra, slår av tenneningen for å fremkalle et lite smell i potta, haha. Men WDW er morro, en stooor fest, og husk solkrem. 30 grader C er IKKE uvanlig der nede på den tiden.
Synes å erindre at støygrensen er 120 dB i MotoGP. OG: Hvis jeg oppfatter dette rett, så har faktisk Ducati tenkt å gå tilbake til BigBang tenning i år. Det er noe ala en twin som ikke har tatt litt Møllers tran, men *MYE*... Den lyden er noe helt for seg selv.
Regards, PerJ (gate: '94 916 S, bane: '08 1098, pending: '08 1098 S)
hei igjen
da har jeg bestillt tur nedover til wdw med kveldsflyet fra torp med ryan air torsdag 10.06 og hjemtur den tirsdag den 15.06.
så da lurer jg på hvor mange fra klubben som skal nedover og kansje hvilke hotell dere har booket inn på og kansje det går ann å spleise på leiebil (eller skal alle klare seg selv og kjøre hver sin leiebil)
hadde jo vært ålreit å rusle sammen med noen andre bekjente der nede og kansje noen med litt lokal kunnskap , da jeg har en egen evne til å alltid kjøre feil og andre hendelser som er typiske for en litt distre mann noen ganger
håper på feedback på dette
sølve hansen
Dette er utrolig fristende da - men er det noen jenter som skal på tur ???
Kjør vakkert
Donna Mai-Brith #848
Ja nå er vi to Ducatister fra Stavanger og som reiser ned. :)
Vi flyr til Bologna, med Alitalia! :) Leier bil og kjører. Skal først på MotoGP Mugello! (hjemmebanen). Så reiser vi videre til Riccione og tar ferien der til WDW begynner på Misano! Blir alle tiders!!!
Noen som vet om desmodromene får til rabatter på inngangen til WDW, er jo DOC club. Men det hjalp lite i fjord da jeg var på DRE på misnao. Står vi skal få rabatter men.... Vel verdt det uansett!!! :)
Ciao!
Så bra! Det begynner å bli en del fra Desmodromene som reiser.
Som beskrevet i en annen tråd:
Det er jeg som får informasjon om hvordan DOC medlemmer kan nyttegjøre seg av rabatter o.l. Men datasystemet som gir meg denne infoen fra Ducati er for tiden nede. Altså alle som lurer på dette må vente til Ducati får systemet opp og kjøre. Jeg har ingen anelse om hvordan Ducati ordner billetter o.l. før systemet snurrer igjen.
Du vil se at jeg kommer til å legge ut informasjon såsnart jeg vet noe mer om dette emnet.
Foreløpig bare på italiensk, men nå ligger billettbestillingen ute på Ducati.com
Dagfinn: ikke noe nytt om dette? Jeg har ikke forsøkt, så jeg vet ikke om vi må ha noe info fra deg for å få DOC-rabatt.