Norsk Ducatiforening Desmodromene

Ducati Owners Club logo

Felles verksted, vinterlagring, møtested i Oslo?

rated by 0 users
This post has 29 Replies | 4 Followers

Top 100 Contributor
Posts 32
Medlem# 1001

frankhovin,

Godtt at du også er positiv til forslaget. Kan du si noe mer om hva slags faciliteter du mener et "Ducati møtested" bør ha? Hva kan være din smertegrense for hva du kan betale for en fellesskapsløsning og hvor mye tid er du villig til å bruke på å få et lokale i satt i den stand du mener vi trenger? 

Det er vanskelige spørsmål, som er avhengig av mange faktorer, men det er like viktig å tenke over hva som er ens egen smertegrense i kroner og tid.

Hva mener du?

Top 10 Contributor
Posts 491
Medlem# 869

Tanken er som sagt, god.

For min del - understreker at jeg bare snakker for én person - strander prosjektet av et par/tre grunner. Jeg kan ikke bruke noe særlig dugnadstid, jeg vil ha sykkelen parkert hjemme, jeg kommer ikke til å bruke verkstedsfasiliteter noe særlig og jeg har ikke penger til overs.

Men, jeg setter stor pris på det fellesskapet vi har i foreningen og det kan gjerne bli mer av det. Så for meg gjenstår "møtested" som mest fristende. Hvis vi får til en regelmessig sosial greie med kaffe, prat, jug & skryt samt kjøring - så kan vi kanskje bygge opp en vilje til å satse i retning klubbhus etterhvert.

Hva med å vente til litt nærmere våren, plukke ut en café og erklære den som Ducatihjørnet en fast ukedag? Dette som et alternativ hvis eget lokale ikke blir realisert i denne omgang. 

Top 25 Contributor
Posts 183

peterboy: Jeg er ikke sikker på smertegrensen ifm. penger, men dugnadstid for å sette i stand et lokale skal det neppe skorte på. Med fasciliteter mener jeg vel egentlig ikke annet enn at hvis det skal være et litt aktivt sted, så må det ha det som trengs av muligheter for mekking (mulighet til å løfte opp sykkelen, dekkskifteutstyr o.l.) Og så må det være plass til å sette sykkelen der for kortere eller lengre tidsrom, selvsagt.

900 SSie, 2000 mod.

Top 100 Contributor
Posts 32
Medlem# 1001

stoppitide:

Tanken er som sagt, god.

For min del - understreker at jeg bare snakker for én person - strander prosjektet av et par/tre grunner. Jeg kan ikke bruke noe særlig dugnadstid, jeg vil ha sykkelen parkert hjemme, jeg kommer ikke til å bruke verkstedsfasiliteter noe særlig og jeg har ikke penger til overs.

Men, jeg setter stor pris på det fellesskapet vi har i foreningen og det kan gjerne bli mer av det. Så for meg gjenstår "møtested" som mest fristende. Hvis vi får til en regelmessig sosial greie med kaffe, prat, jug & skryt samt kjøring - så kan vi kanskje bygge opp en vilje til å satse i retning klubbhus etterhvert.

Hva med å vente til litt nærmere våren, plukke ut en café og erklære den som Ducatihjørnet en fast ukedag? Dette som et alternativ hvis eget lokale ikke blir realisert i denne omgang. 

Stoppitide,

Klubbhus-tanken er ikke aktuell innenfor det jeg har skissert tidligere, men møtested/felles verksted osv. (se tidligere poster). Det spørs om ikke din situasjon er ganske typisk for de fleste. Spørsmålet er hvor sterk motivasjonen er for å ta et skritt videre, og hva som skal til for å få medlemmene til å bli med på et felles løft i Oslo området. Kanskje man bør stille seg spørsmålene; "Hva kan jeg bidra med", eller "Hva må jeg gøre for å få til en fellesskapsløsning sammen med de andre medlemmene"? Hvis man vil noe, får man det alltid til, ikke sant?

Det er jo ofte slik at de som kan noe, som teknisk og kjøreteknisk kompetanse, eller sitter på dyrt verktøy og utstyr, ikke vil dele det med de som ikke har noe å bidra med. Situasjonen som da oppstår, hvor enkelte ikke får delta, vil være rimelig, men også virke urettferdig. Har du noen meninger om denne problemstillingen?

Top 100 Contributor
Posts 32
Medlem# 1001

frankhovin:

peterboy: Jeg er ikke sikker på smertegrensen ifm. penger, men dugnadstid for å sette i stand et lokale skal det neppe skorte på. Med fasciliteter mener jeg vel egentlig ikke annet enn at hvis det skal være et litt aktivt sted, så må det ha det som trengs av muligheter for mekking (mulighet til å løfte opp sykkelen, dekkskifteutstyr o.l.) Og så må det være plass til å sette sykkelen der for kortere eller lengre tidsrom, selvsagt.

frankhovin,

Her er jeg helt på linje med deg!

Top 25 Contributor
Posts 372
Medlem# 511

Jeg savner selv et felles "hobbyrom" hvor det stadig er inspirerende aktivitet og liv og røre. Men jeg bor i Sarpsborg og er derfor usikker på om beligenheten vil være særlig praktisk for meg. Det er ikke umulig for meg å bli med på noe slikt. Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg meldt meg på umidelbart, dette høres for meg ut som en god idé. 

Top 50 Contributor
Posts 128
Medlem# 581

Jeg synes dette ser spennende ut og håper på en god dialog om dette. Jeg er enig med kommentarene som Helge har kommet med. Jeg vil oppfordrene medlemmene til å skrive sin mening om dette her på forumet.

Styremedlem

Top 10 Contributor
Posts 854
Medlem# 589

Knallgod ide!   Hadde vært hyggelig å hatt et sted der man kunne stikke innom med sine småting for å fixe, og ikke minst få tips og råd for hvordan - i tillegg til at det helt sikkert hadde blitt et hyggelig sosialt samlingspunkt - synes derfor ideen er kjempebra.

Medlem. Ja, blir med

Alder; Hmm gammel nok

Kjør vakkert Yes

Mai-Brith #848

Top 100 Contributor
Posts 32
Medlem# 1001

Hei Mai-Brith og resten av gjengen,

Så bra, at du også er positiv, Mai-Brith. Jo flere jenter, desto bedre, er min mening. Hvor mange jenter er medlemmer i foreningen? Hvor mange av dere bor rundt Oslo? Nå har det gått en tid siden jeg kastet ut forslaget, og hva tror dere som er positive, om oppslutningen? Min oppfatning er at det foreløpig ikke er særlig realistisk, hvis vi ikke tar til takke med en uisolert låve et eller annet sted. Jeg arbeider en del med priser i leiemarkedet for tiden og billig er det ikke. Vi må derfor få med flere av medlemmene, hvis vi skal ha noen mulighet til håndtere et felles treffsted. Enkelte forsikringsselskaper er ikke spesielt begeistret når forslaget kommer på bordet, det er bensin i tankene og noen må stille seg ansvarlig i forhold til dette faktum. Så langt, har dette med sikkerheten vært et tema når jeg har snakket med gårdeiere og hvilken risiko forsikringsselskapene er villige til å ta. Dette er vel først og fremst et problem ved og under vinterlagring. Hva gjør de som idag tilbyr lagring om vinteren, tømmer de tankene selv, eller er det en felles oppgave? Hvis dere har (bensin) tanker rundt dette, få det fram i forumet. Spør de du kjenner, kanskje vi kan få noen gode tips om hvordan andre organiserer seg?

Inntil neste gang...

Peterboy

Top 10 Contributor
Posts 1 564
Medlem# 234

Et triks i forhold til forsikring er vel å leie hos et bygg som allerede er godkjent i forhold til å huse motorkjøretøyer.

F.eks. er gamle Postgarasjen i Konowsgate seksjonert inn i 100m2-deler som leies ut. Jeg aner ikke om det er noe ledig der...

Top 100 Contributor
Posts 32
Medlem# 1001

Tusen takk for tipset og hjelpen, Helge! Kanskje du kan være vennlig å ringe de ansvarlige i Konowsgt. og høre om det er noe ledig der, eller et annet sted som allerede er godkjent i forhold til å huse motorkjøretøyer?

Top 10 Contributor
Posts 854
Medlem# 589

Litt synd denne tråden har stoppet litt opp.

Til spm om det er mange jenter i klubben, ja, det er det, men hvor mange kan jeg ikke svare på. Det er desverre ikke mange av medlemmene (jentene) som er aktive på forumet, verken på de tekniske eller de sosiale linkene - Noe jeg synes er litt trist - Ønsker meg engasjerte desmodrom-jenter Stick out tongue

Har du kommet over noe mer nytt her?

Kjør vakkert Yes

Mai-Brith #848

Top 100 Contributor
Posts 32
Medlem# 1001

Hei Mai-Brith,

Flott at du følger opp! Jeg befinner meg i sør-Kinahavet på jobb og arbeider med (lokalet) saken hele tiden. Jeg har et fint sted for hånden, men min egen situasjon kan endre seg, da jeg muligens får en lærling, som kommer fra England. Da vil bilde bli seende litt annerledes ut, men det vet jeg ikke før jeg kommer hjem i siste halvdel av mars. Her hvor jeg er, er det faktisk et Ducatimiljø, til tross for få kvadratkilometer, men mange mennesker. Idag, 28 grader og flott føre for tohjulinger. Jeg har tilgang på en Monster S2R her borte, men kjenner på motet i denne svært uvante kjørekulturen - for å si det mildt.

Uansett, krever ideen med et felles møtested, stor innsats og vilje fra de som vil være med og hvis interessen fra denne diskusjonen reflekterer viljen til gjennomføring, tror jeg at det kan bli svært vanskelig. Det er antageligvis mange som sitter på egen garasje og som ikke "føler" på det samme behovet. Hvis man ikke sitter på noe, eller har arvet, koster det bra med penger, og det gjør det vanskelig selvfølgelig. Men, du har visst vilje, eller...?

Top 10 Contributor
Posts 854
Medlem# 589

I sør-kinahavet ja, det høres ikke vondt ut i det hele tatt Cool

Du har rett, ofte reflekteres både vilje og engasjement etterhvert i en slik tråd, men så er det vel også sånn at vinteren er en rolig tid her på forumet også. Nå som det kommer et par drypp fra tak og smeltende snø, er det kanskje flere som kikker innom, og viser sin interesse.

Og ja, har da en viss vilje, iallefall til å følge opp noe som høres ut som en god ide og nyttig både for de som kan skru og som et sosialt møtested :-) 

Kjør vakkert Yes

Mai-Brith #848

Top 25 Contributor
Posts 283
Medlem# 559

Vi er her vi Mai-BrithSmile

For min del blir det litt langt å kjøre for å komme til et "klubbhus", men ideen er god den.Lykke til!

Ducati - Una vera moto in un mare di merda :-D
Page 2 of 2 (30 items) < Previous 1 2 | RSS