jonnemann: .................................... Nå står Multistradaen i garasjen,enten folk liker det eller ikke! Kjempe fin sykkel,nydelige kjøre egenskaper og ikke så rent lite RÅ også ;) ............................
....................................
Nå står Multistradaen i garasjen,enten folk liker det eller ikke!
Kjempe fin sykkel,nydelige kjøre egenskaper og ikke så rent lite RÅ også ;)
............................
Garasjen?? Ikke ute og kjører??
Rå ja - max dreimoment et sted på 4.000tallet(?) er ganske fett, selv blandt momentkongesyklene våre. Jeg har hørt at forhjulet er mer enn villig til å løfte seg litt på Multien. Stemmer?
Hvordan var den med hensyn til høyde osv? Planer for utstyr og modifikasjoner?
st2: Det var noen her, vel med en sarkastisk undertone, som lurte når Ducatis første El-sykkel kom. http://www.mc24.no/article.php?articleID=2116&categoryID=216 Så kansje vi som liker lyd, og vibrasjoner går en usikker fremtid i møte.
Det var noen her, vel med en sarkastisk undertone, som lurte når Ducatis første El-sykkel kom.
http://www.mc24.no/article.php?articleID=2116&categoryID=216
Så kansje vi som liker lyd, og vibrasjoner går en usikker fremtid i møte.
Nei, det var ment ikke sarkastisk. Seriøst, eldrift er en del av fremtiden. Og det gir også mange muligheter som Ducati forhåpentlig griper tak i. Bygger de en A4 kjedelig passe dau eldrevet sykkel eller vil Ducati overraske oss igjen?
Og som en positiv kommentar til den eldrevne sykkelen i linken...Ducati laget Cucciolo på 50-tallet og se så hvor vi er idag. Kult at dette er hvordan de "starter på ny". Så fort som ny teknologi utvikles idag så går det ikke lenge før Ducati lanserer noe eldrevet som overrasker oss.
Takker for alle lykkeønskninger !
Joda,sykkelen er i daglig drift den. Tur/retur jobb,endel via ruter samt noen alternative veier.
Allt for å gjøre turen "litt"lenger ! ALDRI har jeg hatt det mer gøy på en motorsykkel !!!
Forhjulet har pr idag,ikke vært i lufta,men "kylling stripa"kryper stadig nermere felgen
Høyden var overhodet ikke noe problem,noe jeg ble meget glad for.
Scottoiler og topp box er bestilt,utover det er det ikke noen umiddelbare planer
om utstyr eller modifikasjoner.MEN........kjenner jeg meg selv rett,så dukker det
helt sikkert opp et eller annet
Jonn G.
Gratulerer så mye Jonnemann
Høres ut som du storkoser deg, og det er jo det som er meningen og da er iallefall du kjempeklar for nye turer til neste sesong.
Gleder meg til ditt positive selskap på asfalten.
Gratulasjonsklem fra meg (som skal ut å lete etter gml sykkel'n din...... )
Kjør vakkert
Mai-Brith #848
Den klemmen varmte veldig !
Jeg storkoser meg ja ! Sykkelen er perfekt til meg og kona,ungene ser også
frem til en tur i ny og ne.Jeg ble litt "skuffet"over lyd nivået på multien
på tross av termignoni,chip og luftfilter,syns jeg det burde vært "litt" mer!
Ser at de selger exos anlegg uten katalysator,kanskje det hadde hjulpet ?
Hvis du skal ut å lete etter den gml sykkelen min,må du lete nokså
langt nord. Men jeg tviler veldig på om den er til salgs !!! Han virket veldig
fornøyd med 848`n.
Mvh:Jonn G.
Jeg hadde også det samme anlegget som deg på min MST og tok vekk cat`n. Litt mer lyd ble det men ikke mye. Du får nok litt mer effekt også og det er vel ikke dumt?
Lykke til med kjøringa. MST er en herlig sykkel å kjøre.
Styremedlem
Tok vekk cat`n sier du ? Da tar jeg det som en selvfølge at nye headers er påkrevd ? eller ?
Jeg klarer meg godt med den effekten MST`n produserer,men heller litt mer enn mindre
Herlig sykkel ja !!!
Jeg fikk montert nye rør i fra sylindrene og bakover til der katalysatoren var montert. Jeg vet ikke om det selges lenger, eller om du må kjøpe hele anlegget. Det er antagelig ikke vært prisen. Kjør og vær fornøyd slik det er nå.
Jepp ! Tror jeg lar det være slik det er. Får jeg lyst på litt mer "spånk og ækksjen"
tar jeg supersporten en tur. Litt mer lyd og en smule mer aksellerasjon i den,
tross mangel på 200 ccm! Apropos supersport,så får nok den en aldri så liten
ansiktsløftning i vinter. Ingen konkrete planer ennå,men øhlins pakke
står nokså høyt på ønskelisten
Har du SS fra 90 tallet, eller er det ie. modellen du har? Har selv en 900SS carburatori, driver en del med den og kunne jo vært gøy å dele litt info om hva man gjør, dele erfaringer osv.
Jeg har en 1993 mod med 2001 motor (ie). "carburatore"motoren var litt følsom
når det gjaldt vær og vind. Kald vind,høyde over havet og tåke,likte den ikke i det hele tatt.
Kjempe greier det,at vi kan dele erfaringer! Takker for den innbydelsen
Hei har en 91 750 ss som er stort sett standard, men har litt planer om å bytte gaffel og demper i første omgang,
Heisann!
Noe spesielt du har tenkt,ang dempere og slikt ? Eventuelt annen ombygging ?
Er forresten helt enig med deg......om å aldri selge SS`n En kjempe sykkel
Mvh:Jonn