Hva er vel bedre måte å starte Årsfesten på enn å dundre 25 mil rundt i de indre skoger av Buskerud og Telemark før man flater ut mot Vestfolds flotte kystlinje?
For likesinnede så setter vi derfor opp en fellestur til Årsfesten. Vi treffes på Statoilstasjonen i Lier på Lørdag formiddag klokken 10.00. Ja det er stasjonen på høyre side når man kommer fra Oslo.
Det er da mulig å hekte seg på fellesturen i Kongsberg sånn ca 11.00. Vi treffes på bensinstasjonen/gatekjøkkenet på høyre side like etter Kongsberghallen. Denne ligger 2 km nord for sentrum i retning Uvdal/Geilo.
Vi har lagt opp en tur som ser slik ut. Endringer kan skje. :-)
Vi legger inn en lunch på egnet sted. Vindfjelltunet er jo et fint alternativ.
Ellers så planlegger vi å ankomme Sandefjord sånn ca 15.30 der vi møter de andre med bil på en supermercado (Senteret ved avkjøringen til Vesterøya). Der handler vi inn mat og drikke for kvelden og setter kursen de siste 10 minuttene ut til hytta.
Turledere er Kristian 99 15 53 45 og Thomas 93 09 69 54.
NB! Du kan også møte direkte på Supermercadoen eller direkte på hytta. Hytta ligger i Hummelvikveien. Se innbydelen
Dagfinn (Daffy Duc)-- Desmodromene Corse General --
Ser bra ut!
Vi er et par, fårløpig, fra Kristiansand som blir å kjøre på lørdag. Planlegger å samles kl 9 på Esso i Birkeland, klar til å dra. Rute via Åmli, Drangedal, treffe resten av folkene fra østlandet til lunch. Flott vær er på vei, ser ut til å bli en kjempehelg.
Gi beskjed hvis det er flere som vil henge på.
Otto, 90951531
Kristiansander med 996SPS og 1098 Bane
Om ruta:
I nordenden av Norsjø, like før Gvarv (Akkerhaugen/Dalsvatn) starter en vei forbi Valebø. Den går altså på østsiden av Norsjø og er så svingete og ubebodd/øde at man skulle tro den er lagd for motorsykler. Hint hint
Strada Capitano
Hei.
Interessant at du nevner det. Hadde opprinnelig lagt opp den veien. Men jeg ble usikker på kvaliteten på denne veien. Har du kjørt den og kan si noe om dekket etc?
Jepp, kjørte den i sommer og storkoste meg. Lokal vei, men altså ganske så øde - vi slipper altså masse 50 soner og det er knapt nok folk/hus å se på hele distansen. Jeg pleier å huske strekninger med dårlig dekke (som f eks langs Eikeren) - her husker jeg bare mil etter mil med svingtrening. Veien er ikke veldig bred, det er noe vegetasjon og kanskje får vi se elgen (?). Svingradius, og hvor tett de kommer, gjør at farten ikke er altfor høy (eh øh hmm)
Vips, så var ruta endret. Takk for input! Vi sier ikke nei til litt svingtrening. :-)
Oppdatering fra sør,
Shell, Rona, kl 9, ferdig tanka og klar til å dra.
Møter østlendingene til lunsh.
Fint vær er bestilt, ser ut til å bli kjempetur!