Norsk Ducatiforening Desmodromene

900ssie (igjen), havari, går kun på én sylinder

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 1 Follower

Top 50 Contributor
Posts 183
frankhovin Posted: 06-29-2008 12:45

Så var vi på'n igjen. Jeg begynner å lure litt på denne sykkelen jeg har kjøpt nå. Et par dager etter at speedometerwiren ryker, og jeg skifter den, så har den tatt kvelden helt.

Etter en meget forsiktig vask, med kluter/svamper og forsiktig avskylling med rennende vann fra hageslangen, og en natt med tørking, later det nå til at den bare går på én sylinder. Jeg er ikke kjent med motoren, men ut i fra røyken fra pottene, lyden, og det faktum at den trekker ca. 1/10 så bra som den skal, så virker det nettopp som den bare går på 1 sylinder.  Vasken var ikke mer "aktiv" enn litt kraftig regnvær, og hvis den ikke tåler slikt så blir jeg meget skuffet.

(klage, syte)

Noen som har et eller flere tips? Hvor kan det ha kommet inn vann, som kan forårsake noe så brutalt som dette? Det vanligste problemet etter vask er vel at den ikke starter, og ikke at en sylinder kapitulerer? Det kan selvsagt også være uavhengig av vasken, men det oppsto ved første oppstart etterpå, så det er jo litt nærliggende å tro at det er en sammenheng.

900 SSie, 2000 mod.

Top 100 Contributor
Posts 58

hei.sjekk om det er kommet fukt i pluggledningen/hetta.spray på litt 5/56 el wd40.burde funke,hvis det er problemet da.lykke til:)

Top 50 Contributor
Posts 183

Takk for svar. Det kan se ut til at det var det som var problemet, eller at pluggledningen(e) er modne for utbytting. Det første jeg prøvde var å ta av og på plugghetten på den sylinderen som er tilgjengelig uten å ta av sidedekslet et par ganger, uten at det hjalp. Nå, etter at jeg kom hjem igjen, prøvde jeg å ta av hetten og starte sykkelen, hvorpå den startet med akkurat samme symptomer som når den sto på. Så lirket jeg den på igjen, og plutselig startet den sylinderen også. Dårlig kontakt, altså, sikkert p.g.a. en kombinasjon av utbyttingsklare hetter/ledninger og vasken.  

900 SSie, 2000 mod.

Top 25 Contributor
Posts 287
Medlem# 559

Har 2 supersporter her og har aldri hatt problemer etter å ha vasket.(bank i bordet).Bruker ikke høytrykksvasker og er forsiktig ved instrumeneter og ved plugger/ledninger.Starter alltid opp kjører motor varm etter vask.

Ducati - Una vera moto in un mare di merda :-D
Top 50 Contributor
Posts 183

Det var det jeg forsøkte på også - brukte bare hageslange med veldig lite trykk, og ingen spyling direkte på annet enn deksler o.l.  

900 SSie, 2000 mod.

Page 1 of 1 (5 items) | RSS