Etter å lenge ha vært ute etter en 900SS, men uten å ha funnet noen interessante objekter rundt omkring på annonsestedene, er jeg smådesperat og legger inn et ønske her.
Jeg er ute etter en 900SS, ikke eldre enn -98 (det var vel da motoren fikk en oppgradering?), helst ca. 2000-2002. Ikke Sport eller Dark-varianten, men SS. (Med mindre noen kan overbevise meg om at disse variantene, tross tyngre hjul og noe dårligere dempere og/eller bremser (?) ikke er noe dårlig alternativ...)
Iom. at jeg har blitt fortalt at de fleste Ducatier selges før de når Finn.no og liknende steder, så prøver jeg her. Jeg bor i Oslo, men når det gjelder et interessant objekt er ikke geografi noe hinder.
900 SSie, 2000 mod.
Heisann.
Er det bare pga oppgradert motor du ønsker en 98 mod,eller er det også pga det nye utseendet ?
Hvis ikke utseendet (gammel/ny)betyr noe,har jeg kanskje noe som kan være av interesse ?!?
1993 mod 900 SS,men ombygd til SS ie. Den ble ferdig sent i fjor vår,og den siste tuneup`n
ble,som seg hør og bør,foretatt hos Løvaas motor.Jeg hadde et par turer med den etterpå,
for og konstatere at alle "forgasser problemer" var borte. Og det var de ! Nå kan den kjøres
i tåke og kaldt vær,samt at turer over fjellpass kan foretas uten problemer.
Jeg har 1 bestilling inne hos Løvaas ang nytt kaldstart/choke opplegg,samt at det nye speedometeret må til kalibrering,så er den komplett.
Så hvis du er tilhenger av den litt eldre varianten SS,kan kanskje dette være noe for deg ?
Sykkelen er godt behandlet og entusiast kjørt,men bærer vel preg av sine snart 16 år.
Mvh:Jonnemann.
Oisann - dette var et gammelt innlegg :-)
Jeg kjøpte en 900SSie 2000-mod i mai i fjor. Årsaken til at jeg ville ha en som var såpass ny, var noki første gang motoren og det tekniske, ja. Men jeg synes også de nyere er pener, selv om de eldre definitivt har en spesiell sjarm.
OK. Sykkelen står godt i garasjen den,og venter på våren : )
Grattis med 2000 - modellen. Selv kjører jeg en 1997 - modell. Er veldig fornøyd med den. Liker designet og kjøreopplevelsen. Har carbonanlegg (ikke Termignoni). Vurderte selv 1998 eller nyere. Atskillig mer moderne i linjene, men den så liksom så japansk ut sammenlignet med den gamle modellen.
Er til en viss grad enig i det, ja. Men det gjelder jo alle nyere Ducatier, har jeg inntrykk av.