Norsk Ducatiforening Desmodromene

Assen - en pilgrimstur ?

This post has 151 Replies | 4 Followers

Top 10 Contributor
Posts 1 438
Medlem# 568

Corse medlem
pertj Posted: 06-02-2005 15:42

Som det er skrevet ett-eller-annet sted:

Til glede for nye lesere, her kommer en reprise.

Ser ut som om bilettsalget online er iferd med å starte, så ...

Hva: For de som ikke har fått det med seg enda: MotoGP runde med Rossi & Co.

Hvor: Assen i Nederland, ca. 40 mil fra Kiel eller "Kjør til Hamburg og ta til høyre".

Når: 23-24-25 juni, ca. 3 uker til. NB! Stevnet er på *Lørdag*, ikke søndag som er vanlig.

Billetter: Forhåndssalget er stengt, men det finnes billetter å få kjøpt lokalt, sjekk med de utsalgsstedene som er oppgitt på gjemmesiden - www.tt-assen.com. En får alltids ståplassbilletter, i år er det satt opp videovegger (40kvm) også ved ståtribunene.  Selv har jeg 2 billetter liggende i en kiosk i Assen sentrum (håper jeg...).

Transport: Ferje Norge-Danmark(fra Oslo, Larvik, Langesund (rimelig), Kristiansand, Stavanger og sikkert flere steder, Ferge Norge-Tyskland, Ferge Gøteborg-Kiel, osv., osv. Eller en kan kjøre via Sverige, Danmark (Brua koster ca. 230,-), Ferge Rødby-Puttgarten (ca. 300,-, går hele døgnet, hver time).

Overnatting: Hotell i selve Assen kan en glemme, men det er mange muligheter litt på utsiden. Det er stoooor campingplass ute ved banen, der er det *ikke* rolig om natten. Selv skal jeg bo i telt på et idrettsanlegg ca. midt mellom banen og sentrum (ca. 1-2 km hver vei). http://www.terraserver.com/imagery/image_gx.asp?cpx=6.544764787046393&cpy=52.97611493397549&res=8&provider_id=350&t=pan

Vet ikke hvorfor bildet ikke kom opp, klipp-å-lim inn i nytt vindu, hele linken er der Skal bo ca. "1 cm" på skrå over og til høyre for den hvite ovalen, på gresset ovenfor den grusbanen. Selve Assen sentrum er rett utenfor øvre høyre hjørne og banen ser en litt av nederst til venstre. Vi reiser nedover onsdag 22 med ferge fra Gøteborg kl.1930, er i Kiel kl. 0900 torsdag morgen. Har en ambisjon om å nå 1.e MotoGP treningen i Assen kl. 14. Vi får se...

Assen sentrum er omtrent så stort som Tønsberg sentrum, så med 50000 + mennesker der om kvelden / natta er det *ganske* livlig...

Vi reiser oppover rett etter løpet på lørdag, og kjører antageligvis til ca. mellom Bremen og Hamburg før vi finner oss et hotell for natten (det er greit med en seng etter noen dager i telt...) Søndag kjører vi videre til Hirtshals, for å ta Hirtshals - Langesund hjem, fergen går kl. 0200 natt til mandag, og er i Langesund kl. 0700.

I fjor hadde vi reservert et bord i en pizzabule (med veldig god pizza) på torsdag (og fredagskvelden). Hvis en skal ha noe å spise ala restaurant etc. så må en bestille bord på forhånd (eller stå en stund i kø...) Vi planlegger å gjøre det samme i år, så hvis noen vil være med, så gi meg beskjed.

Været i Assen kan være litt sånn bob-bob, så en må være forberedt på regn. Om en ikke reiser til Assen, så er det å oppleve en slik MotoGP runde noe alle *må* få med seg minst en gang i livet.

NB ! Undertegnede tar ikke ansvar for evn. sosiale avvik en slik tur kan medføre. Usammenhengende babling om 120 db + musikk, bakhjulskjøring stående på fotpinnene vinkende til publikum med en hånd på styret i 200 km +, forbikjøringer 3 svinger før mål, hoderystende Gibernau, toppfart på 320 + og "dette *må* jeg oppleve igjen ! er gjengitt av "de der hjemme". Dere er herved advart.

Regards, PerJ (gate:  '94 916 S, bane: '08 1098, Solgt: '08 1098 S)

Top 10 Contributor
Posts 773
Medlem# 648

Corse medlem

pertj wrote:
Hva: For de som ikke har fått det med seg enda: MotoGP runde med Rossi & Co. Hvor: Assen i Nederland, ca. 40 mil fra Kiel eller "Kjør til Hamburg og ta til høyre". Når: 23-24-25 juni, <znip> Om en ikke reiser til Assen, så er det å oppleve en slik MotoGP runde noe alle *må* få med seg minst en gang i livet. NB ! Undertegnede tar ikke ansvar for evn. sosiale avvik en slik tur kan medføre. Usammenhengende babling om 120 db + musikk, bakhjulskjøring stående på fotpinnene vinkende til publikum med en hånd på styret i 200 km +, forbikjøringer 3 svinger før mål, hoderystende Gibernau, toppfart på 320 + og "dette *må* jeg oppleve igjen ! er gjengitt av "de der hjemme". Dere er herved advart.

Hm, har en årlig plan om pilgrimsreise til Assen i juni, -som årlig har en tendens til å gå i dass for min del. Litt pussig iår, jeg skal på en lenge "planlagt" mc-tur med flere andre denne helgen. Vanligvis synes jeg tiden er bortkastet om jeg ikke får kjørt. Med Assen-helgen får jeg litt samme opplevelsen når jeg faktisk skal kjøre.  

I alle fall, - god tur nedover. I etterkant dukker det vel opp både triprapport og bildematerale på en webside nær oss?

-- Odd - NDfD #648

Top 10 Contributor
Posts 1 060
Medlem# 468

pertj wrote:
NB ! Undertegnede tar ikke ansvar for evn. sosiale avvik en slik tur kan medføre. Usammenhengende babling om 120 db + musikk, bakhjulskjøring stående på fotpinnene vinkende til publikum med en hånd på styret i 200 km +, forbikjøringer 3 svinger før mål, hoderystende Gibernau, toppfart på 320 + og "dette *må* jeg oppleve igjen ! er gjengitt av "de der hjemme". Dere er herved advart.

Veldig godt skrevet!! Yes [Y]

Jeg fikk lyst til å dra bare ved å lese innlegget ditt Big Smile [:D]Big Smile [:D]

Dessverre har jeg ikke mulighet denne gang, dere som drar; god tur Yes [Y]Yes [Y]

WebMaestro for disse websidene

Top 150 Contributor
Posts 25

Avreise mandag 20.06.05 Oslo-Kiel...kjørerrute planlegges på vei over til Kiel...Beer [B]schåål! Har leid Campingtelt med seng, dyne osv...ca 3 km fra banen...710,- pr pers fra tirsdag til lørdag..

Retur etter finalen på lørdag. Kjører til Kiel og legger oss inn på et eller annet hotell...båten går tilbake til gamlelandet kl 1330 søndag.

Båttur med lugar begge veier kom på ca 2100,- pr spers.

Billetten kostet ca 600,-

Ducati leverte bra i helgen med 3 plass og 5 plass, så det ser jo lovende utBig Smile [:D]

Satser på pizza og øl på torsdag da ref:  "I fjor hadde vi reservert et bord i en pizzabule (med veldig god pizza) på torsdag"

Hilsen

Eskil

Top 10 Contributor
Posts 1 438
Medlem# 568

Corse medlem
 Mr. 916 wrote:

Avreise mandag 20.06.05 Oslo-Kiel...kjørerrute planlegges på vei over til Kiel...Beer [B]schåål! Har leid Campingtelt med seng, dyne osv...ca 3 km fra banen...710,- pr pers fra tirsdag til lørdag..

Retur etter finalen på lørdag. Kjører til Kiel og legger oss inn på et eller annet hotell...båten går tilbake til gamlelandet kl 1330 søndag.

Båttur med lugar begge veier kom på ca 2100,- pr spers.

Billetten kostet ca 600,-

Ducati leverte bra i helgen med 3 plass og 5 plass, så det ser jo lovende utBig Smile [:D]

Satser på pizza og øl på torsdag da ref:  "I fjor hadde vi reservert et bord i en pizzabule (med veldig god pizza) på torsdag"

Hilsen

Eskil

Har du en ca. adresse til campingteltet, gatenavn elns., tenkte å se på www.michelin.com sånn cirka hvor det var i forhold til der hvor vi skal bo.

Kanskje vi slår følge når det gjelder de hotellplanene på lørdag/søndag - vi får se.

Er dere 4 stk. slik at dere fikk kjøpt en bilpakke ?  Jeg sjekket for 2 frem/tilabke til Oslo-Kiel, men det ble schwindyrt...

Skal sitte på Talud tribunen, anatgeligvis litt for langt til høyre, betaler €52 (ca. 400,-)

Hvor skal dere sitte ?

HYSSSJJJJJ, var på Rudskogen i helgen, har tatt opp MotoGP, men har ikke sett det enda.

Hvor mange er det som skal være med på pizza (og øl) ?

Regards,

PerJ

Top 150 Contributor
Posts 25

Hei pertj,

Skal ligge her: http://www.witterzomer.nl

Er faktisk ikke helt sikker på hvilken tribune vi skal være på...hmmm...reiseleder`n må strammes opp:o) Han sier at tribunen vår er "to-delt"(A-F og G-N)...altså må det være Strubben!

Vi er tot 4 stk som reiser sammen...og de er helt sikkert glad i pizza og øl de andre også, så kan du selv regne ut hvor mange du skal reservere bord til...

Her er mob nr mitt 91642466 så kan du sende en melding eller event stikke innom campingen hos oss.

Gleder meg som en unge til denne turen!

Mvh

Eskil

Top 10 Contributor
Posts 1 438
Medlem# 568

Corse medlem
 Mr. 916 wrote:

Hei pertj,

Skal ligge her: http://www.witterzomer.nl

Er faktisk ikke helt sikker på hvilken tribune vi skal være på...hmmm...reiseleder`n må strammes opp:o) Han sier at tribunen vår er "to-delt"(A-F og G-N)...altså må det være Strubben!

Vi er tot 4 stk som reiser sammen...og de er helt sikkert glad i pizza og øl de andre også, så kan du selv regne ut hvor mange du skal reservere bord til...

Her er mob nr mitt 91642466 så kan du sende en melding eller event stikke innom campingen hos oss.

Gleder meg som en unge til denne turen!

Mvh

Eskil

Strubben A-F er best, der ser en oppover start/mål langsida, hele hårnålen + oppover bak deoptkomplekset,  G-N ser en ikke så bra.

Det idelle er å sitte på øverste rad på strubben, da kan du nemlig reise deg å se over baksiden av tribunen, da kan du følge med på den delen av banen som nå skal fjernes.

Pizzabula heter "La Bella Italia" eller "Bella Italia" (passende navn).  Den ligger i Kerkstraat 11 (sjekk med Michelin.com eller et annet kart over Assen.

Vi kommer som sagt på Torsdag, jeg kan ringe deg før det.

Jeg lurer på om det er pitwalk grytidlig fredag morgen ?  Mener å ha lest noe om det...

Top 10 Contributor
Posts 1 438
Medlem# 568

Corse medlem
Da er det vel kanskje på tide med en oppdatering fra dette lokale RR-stevne i Nederland...

Som vanlig var undertegnede noe sent ute fra kontoret, men rakk den planlagte ferja til Moss onsdag kl. 1330.
Vi dro fra Moss i strålende sol & fint vær, passe varmt osv. Det var riktignok noen truende skyer i innlandet, men de holdt seg der.
Vi, det var undertegnede og en kompis (Ivar) fra Gjøvik. Det ble en hel europeisk langweekend, han på Triumph 595 & jeg på 916, begge for anledningen gule.

Vi kjørte til Gøteborg og det mest slitsomme var faktisk å komme ut av Gnore, E6 gjennom Østfold er ikke akkurat noen "høydare"...
Vi ankom Gøteborg ca. kl. 1645, fylte bensin sammen med noen svensker som hadde det fryktelig travelt med å komme ombord, selv om ferja ikke gikk før kl. 1930. Forklaringen fikk vi da vi kjørte ombord: de som var tidligst ute fikk plass foran i ferja og kom derved ut først...
Fant lugaren, av med kjøreutstyr på med t-skjorte & shorts (som ble standard bekledning denne gangen).
Opp for en øl eller to, litt mat & så i seng rundt midnatt.
Vi kom ikke ut av ferja før ca. 10 over 9, dro så rett til www.Louis.de for litt shopping, Ivar kjøpte regndress, € 17, jeg kjøpte en "kettenmax" slik rense & smøre dings til kjedet + et par regnhansker. Ikke kom å si at ikke vi var forberedt på dårlig vær !

Var ute av Kiel ca. kl.10 og la i vei mot Hamburg.
Nå var sommeren kommet ! Det var godt & varmt.
Alt gikk knirkefritt helt til det ble bråstopp et godt stykke på utsiden av Hamburg. Etter litt frem-og-tilbake så ble det litt krativ lanesplitting. Det viset seg at i Elbentunnelen så var det bare et løp som var åpent !! Vi brukte nok 20 minutter xtra på det.
Nuvel, det gikk greit videre mot Bremen, vi marsjet vel i rundt 150-170. Tok igjen en norsk 998S, han hang seg på videre helt til Assen. Stoppet så på utsiden av Bremen for bensin, cola/vann og vannlating...
Svingte av mot campingen i Assen 5 over 2, vi var da ca. en 1/2 time for sent ute i forhold til planen. Planen var å rekke den andre motogp treningen kl. 14 på torsdag, det gikk akkurat ikke.

Litt om campen: den ligger ca. midtveis mellom banen og Assen sentrum, ikke en av de mange som ligger ute ved banen. Tror det er treningsfeltet til Assen fotballklubb elns. Parkeringsplassen blir gjerdet inn + døgnvakt, det er det også på selve treningsfeltet, som for anledningen er campingplass. Vi bruker da sanitæranlegget til treningsfeltet. Funker faktisk kjempefint, selv for en som ikke er spes. glad i telt.

Det ble parkering og oppsett av telt isteden. *NÅ* merket vi for alvor at *SOMMEREN* hadde kommet !! Det ble kort & brutalt foretatt lettelser i antrekket, er kjempekjekk i knallrød fantomdress (som dessuten var gjennomsvett)...
Til høyre for oss holdt Pekka & Toivo på med teltslagning, Pekka så ut som om han drakk kildevann, det var det *ikke*...

Kantina på på idrettsanlegget blir brukt som kafeteria, der solgte de gode nederlandske landbruksprodukter, bygg, humle, malt osv.
Eneste ulempen var at det var ca. 2,5 dl glass.
Det ble noen turer frem-og-tilbake, ca. 150 meter.
Alt dette til musikk fra noen og tyve motogp sykler.
Dette har sålangt vært en glimrende tur !

Trasket opp i Assen for å handel litt mat + hente billettene. Kjøpte 12 kalde øl, det var bare tull, de var varme før vi kom ned til campingen igjen. Godt det ikke var tomt for de nevnte landbruksproduktene i kafeteriaen...
Gikk så opp til "La bella Italia", fint navn ikke sant ?
De har ca. 140 forskjellige pizzaer på menyen. Møtte 4 andre nordmenn der, deriblant Mr.916 (Eskil). Tror de var enige i at pizzaen var ok...
Ruslet litt rundt i Assen sentrum & kikket på folkelivet, antrekket var fortsatt shorts & t-skjorte.
Som vanlig mye folk i sentrum.
Var tilbake ved teltet ved 1-tiden om natten, puttet ørepropper i ørene og sloknet relativt raskt...

Top 10 Contributor
Posts 1 438
Medlem# 568

Corse medlem
Fredag i Assen.
Våknet som antatt ved 7-tiden på morgenen, da var det overskyet og ikke for varmt. Dette endret seg i løpet av et par timer...
Spiste frokost, og la i vei ut på banen ved 1/2 10-tiden. Vi begynte å ane at dette kunne bli en varm dag...
Fikk med oss all treningen fra kl 10 til kl 15, da var vi så pass kokt at vi ikke orket mer. I ettertid ble det sagt at det hadde vært 36 grader i depotet, betviles ikke.
Var tilbake ved teltet ved 1/2 4 tiden, da var det kommet noen franskmenn og bosatt seg foran til høyre, noen tyskere foran til venstre, og bak til venstre bodde de samme danskene fra i går. Pekka og Toivo kom også ruslende etterhvert, Pekka var relativt sliten.
Vi var forberedt på det meste av vær, men solkrem, nei det har vi ikke sett. Tabbe...
Fant litt skygge oppe på tribunen, og etter mer landbruksprodukter, så var formen ganske bra.
Når den værste varmen ga seg, så ruslet vi opp til sentrum for en matbit, det ble pizza i dag også.
"GP-night" (fredag kveld) i Assen er noe for seg selv,
tivoli, sirkus, underholdning i en salig blanding. Kast inn en 50-60000 mennesker på et sentrum som ikke er større en Tønsberg, så bir det mye folk...
Ruslet igjen tilbake ved 1-tiden, samme prosedyre med ørepropper osv. Pekka, Toivo og franskmenna fant hverandre uttpå natta, men da regnet kom ved 04-tida, så ble det fort stille...

Top 10 Contributor
Posts 1 438
Medlem# 568

Corse medlem
Lørdag, løpsdag.
Til forskjell fra det fleste andre steder, så er løpsdag lørdag i Assen, hvorfor det vet jeg faktisk ikke. Det har vært slik i mange år. Årets løp var forøvrig den 75.ende utgaven, så de har relativt lang historie bak seg.
Våknet igjen ved 7-tiden, da regnet det fortsatt. Snudde meg bare rundt og sov videre til ca. kl 8. Da hadde det sluttet å regne. Så regn, nei det har vi ikke sett (men hørt)...
Litt frokost, en dusj & så traske i vei til banen. Var der ved 11 tiden. BMW power cup var vel ikke allverden, men de skal ha for innsatsen, var vel omtrent bare halvparten som kom til mål.
I 250 så bommet Pedrosa stygt i starten, men jobbet seg opp til en annen plass i mål. Er dette en som kan ta opp kampen med Rossi ?
Det var ikke fullt så varmt i dag, bare omtrent 22-25 grader. Motogp ble som vanlig ganske spennende, selv om Rossi vant som vanlig. Melandri var ikke så langt bak, en liten tabbe av Rossi, så hadde melandri vært der med en gang.
Og ducce-pilotene ? Nei, de har vi ikke sett... De hadde et internt oppgjør rundt 9/10 plassen.
Vi gikk (desverre ?) etter motogp løpet, hadde en plan for hjemturen.
Var tilbake på campingen ved 4-tiden, pakket & var ute av Assen ved 5-tiden.
Kjørte så til ca. midtveis mellom Hamburg og Kiel, rett før der en tar av mot Flensburg.
Nå var klokken blitt ca. 2030, fant et lite hotell i en liten dorf, spiste middag kl. 2130, noen øl & så i seng ved 12 tiden.

Top 10 Contributor
Posts 1 438
Medlem# 568

Corse medlem
Søndag.
Vi hadde reservert billetter på Hirtshals - Langesund kl. 0200 natt til mandag. Saken er at den båten går 2 ganger i døgnet hver vei, så hvis vi startet litt tidlig så var det realistisk å nå 1400 avgangen i stedenfor 0200...
var oppe kl 0700, avgårde kl. 0800, og var i Hirtshals kl. 1230.
Eneste problemet var at jeg holdt på å gå tom for bensin mellom Kiel og Flensburg. Kom en norsk trailersjåfør og reddet meg. Han hadde en slik PDA m/GPS. Der var det plottet inn alle bensinstasjonene oppover. Og ca. 3 km lenger oppe, så var det en Shell stasjon. Stemte på en prikk...
Vi holdt minst like høy gjennomsnitt fart i Danmark som i Tyskland, dette fordi det er langt mindre trafikk, ingen kø og intet veiarbeid.
www.Kystlink.no som har ruten Langesund Hirtshals har akkurat fått en "ny" båt, "Pride of Telemark". var vel kanskje ikke akkurat noen Pride, men grei nok.
Det meste var relativt provisorisk, de hadde fått den omtrent en uke før, men vi fikk mat, handlet litt i tax-freen og faktisk sovet et par timer også. Denne båten tar mange biler, det er 3 bildekk, hvorav omtrent 1 1/2 var i bruk. De hadde ikke så mye erfaring med sykler, men hadde anskaffet passende stropper og det var surrefester i dørken.
Overfarten tok snaue 5 timer, var i Langesund ved 19 tiden søndag kveld. Ble da møtt av tollerne på brygga, men de var fullstendig uinteressert i emser...
Var i Tønsberg ved 2030 tiden søndags kveld.
Og regn ? nei, det har vi ikke sett...

Top 10 Contributor
Posts 1 438
Medlem# 568

Corse medlem
Så oppsummert:
-Det ble en kjempetur, varmt og fint vær, selv om motorveier kanskje ikke er det mest spennende.
-I fjor var det Aprilia som vant musikkonkurransen, i år var det Kawasaki, hva de har gjort med motor'n siden i fjor, det vet jeg ikke. men det *HØRES*.
-Når du sitter mot enden av langsida, så må du følge motogp syklene med hodet, holder du hodet stille & bare beveger øyne, så greier du ikke å fokusere årntlig på de når de kommer forbi...
-Lyden, den er ubeskrivellig, spes. de første 2-3 rundene av løpet. Husk at "støygrensen" er 120 db pr. sykkel. Vi hører de godt fra campingen, og det er omtrent 2-3 km unna...
-Toppfart er vel ikke allverden, tipper på en rundt 320 elns...
-Det var varmt...
-Det er godt med nederlandske jordbruksprodukter...
-Det er passe langt å kjøre, ca. 40 mil fra Kiel.
-Pekka ble sliten på fredagskvelden, vet ikke om han rakk inn i teltet før regnet kom.
-Franskmenna var også i godt humør natt til lørdag, men ikke plagsomt.
-Dusjannlegget var som vanlig nesten bestandig rent.
-Sykkær'n fikk stå i fred, selv om jeg glemte nøkkelen i sallåsen.
-Bakdekket har blitt relativt flatt, så nå må jeg en tur på Rudskogen for å fikse det.
-Som vanlig var det kaos i Assen sentrum natt til lørdag, men det skal det være.
-Skal jeg nedover til neste år ? Yes, og da skal jeg prøve å få billetter på den nye tribunen, der kommer en til å se mye av banen...

Så til de med 1000 unnskyldinger for ikke å få somlet seg av gårde: tabbe - kjempetabbe, for i år var været helt topp. Ivar har vært der nede 7-8 ganger og aldri opplevd maken til vær (ikke regn).

Husk også at til neste år er det siste året de skal kjøre med 990 ccm, i 2007 blir det 800 ccm...

Av alternative runder, er vel Donnington og Sachenring de nærmeste. På Donnington bør en være en dag før treningen starter, da er det vistnok en del forkskjellige arrangement på banen og inne i London (?).
På Sachensring er det en *DIGER* fellescamp ute ved banen. Anbefales kun for de med utagerende festing. Intet sanitæranlegg, toalett bøtter som går fulle osv. Bo heller inne i Chemnitz (sp ?) eller den andre byen, som er .... ??. Ta så drosje ut til banen. Koster noen kroner, men er vel verdt det.

Ellers er vel avsluttingen i Valencia i novemeber også fin...

God tur !

(Jeg har tatt noen få bilder, skal få lagt de ut i løpet av noen dager.)

Top 500 Contributor
Posts 7

Glemte nøklene i sal-låsen, ja, he he.

Jeg stod opp søndag morgen kl 0600 og kunne ikke finne nøklene.

Etter å ha endevendt telt og bagasje, og etter å ha kjent den ekle følelsen i magen da jeg trodde jeg aldri ville finne dem igjen, kikket jeg bort på sykkelen, og sannelig stod dem ikke i tenninga! Der hadde de stått siden vi kom ned til Assen på torsdagen !

Ble rimelig letta, kan man si.

Top 10 Contributor
Posts 1 438
Medlem# 568

Corse medlem

Som de sier i Donald (?):

Til glede for nye lesere...

Da er det under et 1/2 år igjen og finalen går lørdag 24 juni...

I år er det bygd ny tribune på Strubben, dette fordi banen er kortet inn en god del.

Jeg er som vanlig noe sent ute med å bestille biletter, men skal forsøke å få billetter på Strubben.  Jeg tror at det er et av de beste stedene etter ombyggingen.  Billetter kjøpes / bestilles på www.tt-assen.com.  Ta en titt på rundt på gjemmesiden, det ligger litt bilder osv. av ombyggingen osv.

Jeg tenker på å reise tirsdag, muligens onsdag.  I år hadde det vært greit å fått med seg 2 dager med trening...

Det er som kjent mange veier som fører til Assen: kjøre sykkel hele veien, ta ferge fra Oslo, Larvik, Langesund (Kystlink er muligens konkurs), Kristiansand.  En kan ta ferge til Hirtshals / Fredrikshavn, Kiel, Hanstholm (?) osv. osv.

Fra Hirtshals er det ca. 83 mil til Assen.  Det går å kjøre det på en dag, men 2 er kanskje best, spes. hvis været ikke er det beste.  Med bur så går det fint på 1 dag.

Når det gjelder overnatting, så camping et alternativ.  Da trenger en ikke besteille noe på forhånd.  Det finnes mange andre alternativer, søk på 'nett under tt-assen elns.

Så, hvem andre skal dra ?

Top 75 Contributor
Posts 87
Medlem# 692

Har satset på å komme seg nedover i år. Har vært inne på den web sida (tt-assen.com) Er ille dårlig i nederlandsk men finner ikke noen priser f.eks på Strubben. Noen som har peiling på ca summer? Dessuten tar gjerne flere tips rundt overnatting. har egentlig ikke noe i mot telt, men litt blund på øya vil en jo gjerne ha.

Page 1 of 11 (152 items) 1 2 3 4 5 Next > ... Last » | RSS