Som det er skrevet ett-eller-annet sted:
Til glede for nye lesere, her kommer en reprise.
Ser ut som om bilettsalget online er iferd med å starte, så ...
Hva: For de som ikke har fått det med seg enda: MotoGP runde med Rossi & Co.
Hvor: Assen i Nederland, ca. 40 mil fra Kiel eller "Kjør til Hamburg og ta til høyre".
Når: 23-24-25 juni, ca. 3 uker til. NB! Stevnet er på *Lørdag*, ikke søndag som er vanlig.
Billetter: Forhåndssalget er stengt, men det finnes billetter å få kjøpt lokalt, sjekk med de utsalgsstedene som er oppgitt på gjemmesiden - www.tt-assen.com. En får alltids ståplassbilletter, i år er det satt opp videovegger (40kvm) også ved ståtribunene. Selv har jeg 2 billetter liggende i en kiosk i Assen sentrum (håper jeg...).
Transport: Ferje Norge-Danmark(fra Oslo, Larvik, Langesund (rimelig), Kristiansand, Stavanger og sikkert flere steder, Ferge Norge-Tyskland, Ferge Gøteborg-Kiel, osv., osv. Eller en kan kjøre via Sverige, Danmark (Brua koster ca. 230,-), Ferge Rødby-Puttgarten (ca. 300,-, går hele døgnet, hver time).
Overnatting: Hotell i selve Assen kan en glemme, men det er mange muligheter litt på utsiden. Det er stoooor campingplass ute ved banen, der er det *ikke* rolig om natten. Selv skal jeg bo i telt på et idrettsanlegg ca. midt mellom banen og sentrum (ca. 1-2 km hver vei). http://www.terraserver.com/imagery/image_gx.asp?cpx=6.544764787046393&cpy=52.97611493397549&res=8&provider_id=350&t=pan
Vet ikke hvorfor bildet ikke kom opp, klipp-å-lim inn i nytt vindu, hele linken er der Skal bo ca. "1 cm" på skrå over og til høyre for den hvite ovalen, på gresset ovenfor den grusbanen. Selve Assen sentrum er rett utenfor øvre høyre hjørne og banen ser en litt av nederst til venstre. Vi reiser nedover onsdag 22 med ferge fra Gøteborg kl.1930, er i Kiel kl. 0900 torsdag morgen. Har en ambisjon om å nå 1.e MotoGP treningen i Assen kl. 14. Vi får se...
Assen sentrum er omtrent så stort som Tønsberg sentrum, så med 50000 + mennesker der om kvelden / natta er det *ganske* livlig...
Vi reiser oppover rett etter løpet på lørdag, og kjører antageligvis til ca. mellom Bremen og Hamburg før vi finner oss et hotell for natten (det er greit med en seng etter noen dager i telt...) Søndag kjører vi videre til Hirtshals, for å ta Hirtshals - Langesund hjem, fergen går kl. 0200 natt til mandag, og er i Langesund kl. 0700.
I fjor hadde vi reservert et bord i en pizzabule (med veldig god pizza) på torsdag (og fredagskvelden). Hvis en skal ha noe å spise ala restaurant etc. så må en bestille bord på forhånd (eller stå en stund i kø...) Vi planlegger å gjøre det samme i år, så hvis noen vil være med, så gi meg beskjed.
Været i Assen kan være litt sånn bob-bob, så en må være forberedt på regn. Om en ikke reiser til Assen, så er det å oppleve en slik MotoGP runde noe alle *må* få med seg minst en gang i livet.
NB ! Undertegnede tar ikke ansvar for evn. sosiale avvik en slik tur kan medføre. Usammenhengende babling om 120 db + musikk, bakhjulskjøring stående på fotpinnene vinkende til publikum med en hånd på styret i 200 km +, forbikjøringer 3 svinger før mål, hoderystende Gibernau, toppfart på 320 + og "dette *må* jeg oppleve igjen ! er gjengitt av "de der hjemme". Dere er herved advart.
Regards, PerJ (gate: '94 916 S, bane: '08 1098, Solgt: '08 1098 S)
pertj wrote:Hva: For de som ikke har fått det med seg enda: MotoGP runde med Rossi & Co. Hvor: Assen i Nederland, ca. 40 mil fra Kiel eller "Kjør til Hamburg og ta til høyre". Når: 23-24-25 juni, <znip> Om en ikke reiser til Assen, så er det å oppleve en slik MotoGP runde noe alle *må* få med seg minst en gang i livet. NB ! Undertegnede tar ikke ansvar for evn. sosiale avvik en slik tur kan medføre. Usammenhengende babling om 120 db + musikk, bakhjulskjøring stående på fotpinnene vinkende til publikum med en hånd på styret i 200 km +, forbikjøringer 3 svinger før mål, hoderystende Gibernau, toppfart på 320 + og "dette *må* jeg oppleve igjen ! er gjengitt av "de der hjemme". Dere er herved advart.
Hm, har en årlig plan om pilgrimsreise til Assen i juni, -som årlig har en tendens til å gå i dass for min del. Litt pussig iår, jeg skal på en lenge "planlagt" mc-tur med flere andre denne helgen. Vanligvis synes jeg tiden er bortkastet om jeg ikke får kjørt. Med Assen-helgen får jeg litt samme opplevelsen når jeg faktisk skal kjøre. I alle fall, - god tur nedover. I etterkant dukker det vel opp både triprapport og bildematerale på en webside nær oss?
-- Odd - NDfD #648
pertj wrote:NB ! Undertegnede tar ikke ansvar for evn. sosiale avvik en slik tur kan medføre. Usammenhengende babling om 120 db + musikk, bakhjulskjøring stående på fotpinnene vinkende til publikum med en hånd på styret i 200 km +, forbikjøringer 3 svinger før mål, hoderystende Gibernau, toppfart på 320 + og "dette *må* jeg oppleve igjen ! er gjengitt av "de der hjemme". Dere er herved advart.
Veldig godt skrevet!!
Jeg fikk lyst til å dra bare ved å lese innlegget ditt
Dessverre har jeg ikke mulighet denne gang, dere som drar; god tur
WebMaestro for disse websidene
Avreise mandag 20.06.05 Oslo-Kiel...kjørerrute planlegges på vei over til Kiel...schåål! Har leid Campingtelt med seng, dyne osv...ca 3 km fra banen...710,- pr pers fra tirsdag til lørdag..
Retur etter finalen på lørdag. Kjører til Kiel og legger oss inn på et eller annet hotell...båten går tilbake til gamlelandet kl 1330 søndag.
Båttur med lugar begge veier kom på ca 2100,- pr spers.
Billetten kostet ca 600,-
Ducati leverte bra i helgen med 3 plass og 5 plass, så det ser jo lovende ut
Satser på pizza og øl på torsdag da ref: "I fjor hadde vi reservert et bord i en pizzabule (med veldig god pizza) på torsdag"
Hilsen
Eskil
Mr. 916 wrote: Avreise mandag 20.06.05 Oslo-Kiel...kjørerrute planlegges på vei over til Kiel...schåål! Har leid Campingtelt med seng, dyne osv...ca 3 km fra banen...710,- pr pers fra tirsdag til lørdag.. Retur etter finalen på lørdag. Kjører til Kiel og legger oss inn på et eller annet hotell...båten går tilbake til gamlelandet kl 1330 søndag. Båttur med lugar begge veier kom på ca 2100,- pr spers. Billetten kostet ca 600,- Ducati leverte bra i helgen med 3 plass og 5 plass, så det ser jo lovende ut Satser på pizza og øl på torsdag da ref: "I fjor hadde vi reservert et bord i en pizzabule (med veldig god pizza) på torsdag" Hilsen Eskil
Har du en ca. adresse til campingteltet, gatenavn elns., tenkte å se på www.michelin.com sånn cirka hvor det var i forhold til der hvor vi skal bo.
Kanskje vi slår følge når det gjelder de hotellplanene på lørdag/søndag - vi får se.
Er dere 4 stk. slik at dere fikk kjøpt en bilpakke ? Jeg sjekket for 2 frem/tilabke til Oslo-Kiel, men det ble schwindyrt...
Skal sitte på Talud tribunen, anatgeligvis litt for langt til høyre, betaler €52 (ca. 400,-)
Hvor skal dere sitte ?
HYSSSJJJJJ, var på Rudskogen i helgen, har tatt opp MotoGP, men har ikke sett det enda.
Hvor mange er det som skal være med på pizza (og øl) ?
Regards,
PerJ
Hei pertj,
Skal ligge her: http://www.witterzomer.nl
Er faktisk ikke helt sikker på hvilken tribune vi skal være på...hmmm...reiseleder`n må strammes opp:o) Han sier at tribunen vår er "to-delt"(A-F og G-N)...altså må det være Strubben!
Vi er tot 4 stk som reiser sammen...og de er helt sikkert glad i pizza og øl de andre også, så kan du selv regne ut hvor mange du skal reservere bord til...
Her er mob nr mitt 91642466 så kan du sende en melding eller event stikke innom campingen hos oss.
Gleder meg som en unge til denne turen!
Mvh
Mr. 916 wrote: Hei pertj, Skal ligge her: http://www.witterzomer.nl Er faktisk ikke helt sikker på hvilken tribune vi skal være på...hmmm...reiseleder`n må strammes opp:o) Han sier at tribunen vår er "to-delt"(A-F og G-N)...altså må det være Strubben! Vi er tot 4 stk som reiser sammen...og de er helt sikkert glad i pizza og øl de andre også, så kan du selv regne ut hvor mange du skal reservere bord til... Her er mob nr mitt 91642466 så kan du sende en melding eller event stikke innom campingen hos oss. Gleder meg som en unge til denne turen! Mvh Eskil
Strubben A-F er best, der ser en oppover start/mål langsida, hele hårnålen + oppover bak deoptkomplekset, G-N ser en ikke så bra.
Det idelle er å sitte på øverste rad på strubben, da kan du nemlig reise deg å se over baksiden av tribunen, da kan du følge med på den delen av banen som nå skal fjernes.
Pizzabula heter "La Bella Italia" eller "Bella Italia" (passende navn). Den ligger i Kerkstraat 11 (sjekk med Michelin.com eller et annet kart over Assen.
Vi kommer som sagt på Torsdag, jeg kan ringe deg før det.
Jeg lurer på om det er pitwalk grytidlig fredag morgen ? Mener å ha lest noe om det...
Glemte nøklene i sal-låsen, ja, he he.
Jeg stod opp søndag morgen kl 0600 og kunne ikke finne nøklene.
Etter å ha endevendt telt og bagasje, og etter å ha kjent den ekle følelsen i magen da jeg trodde jeg aldri ville finne dem igjen, kikket jeg bort på sykkelen, og sannelig stod dem ikke i tenninga! Der hadde de stått siden vi kom ned til Assen på torsdagen !
Ble rimelig letta, kan man si.
Som de sier i Donald (?):
Til glede for nye lesere...
Da er det under et 1/2 år igjen og finalen går lørdag 24 juni...
I år er det bygd ny tribune på Strubben, dette fordi banen er kortet inn en god del.
Jeg er som vanlig noe sent ute med å bestille biletter, men skal forsøke å få billetter på Strubben. Jeg tror at det er et av de beste stedene etter ombyggingen. Billetter kjøpes / bestilles på www.tt-assen.com. Ta en titt på rundt på gjemmesiden, det ligger litt bilder osv. av ombyggingen osv.
Jeg tenker på å reise tirsdag, muligens onsdag. I år hadde det vært greit å fått med seg 2 dager med trening...
Det er som kjent mange veier som fører til Assen: kjøre sykkel hele veien, ta ferge fra Oslo, Larvik, Langesund (Kystlink er muligens konkurs), Kristiansand. En kan ta ferge til Hirtshals / Fredrikshavn, Kiel, Hanstholm (?) osv. osv.
Fra Hirtshals er det ca. 83 mil til Assen. Det går å kjøre det på en dag, men 2 er kanskje best, spes. hvis været ikke er det beste. Med bur så går det fint på 1 dag.
Når det gjelder overnatting, så camping et alternativ. Da trenger en ikke besteille noe på forhånd. Det finnes mange andre alternativer, søk på 'nett under tt-assen elns.
Så, hvem andre skal dra ?
Har satset på å komme seg nedover i år. Har vært inne på den web sida (tt-assen.com) Er ille dårlig i nederlandsk men finner ikke noen priser f.eks på Strubben. Noen som har peiling på ca summer? Dessuten tar gjerne flere tips rundt overnatting. har egentlig ikke noe i mot telt, men litt blund på øya vil en jo gjerne ha.